مدارک و شرایط تحصیل در ترکیه 2024

ارسال شده در: اخبار | 0

تحصیل در ترکیه:

ترکیه به کشوری مهم در زمینه آموزش تبدیل شده است که در سال های اخیر نام خود را در جهان مطرح کرده است. آسایشی که برای دانشجویان فراهم می کند، کیفیت آموزشی واستانداردهای بالای زندگی از جمله عواملی است که در ترجیح دانشجویان خارجی به ترکیه برای تحصیل در دانشگاه موثر است.

اگرچه شرایط ورود دانشجویان خارجی به دانشگاه‌های دولتی یا خصوصی یکسان است، اما در برخی موارد ممکن است درخواست‌های مدارک و شرایط ورودی متفاوتی بین دانشگاه‌ها وجود داشته باشد.

ترکیه با بیش از 170 دانشگاه باکیفیت آموزشی بالا و ایجاد فرصت های مختلف نقش مهمی در آماده سازی دانشجویان ترک و خارجی برای زندگی و کسب مدارک حرفه ای ایفا می کند.

مدارک لازم برای پذریش دانشگاه در ترکیه:

فرم پذیرش دانشجو:

هر دانشگاه فرم پذیرش مخصوص به خود را دارد و این فرم ها باید به طور کامل پر و ارسال شوند.

دیپلم دبیرستان یا معادل آن:

دیپلم دبیرستان؛ باید توسط نمایندگان خارجی ترکیه یا دفتر اسناد رسمی تایید شده و به ترکی ترجمه شود.

ریز نمرات:

ریز نمرات نیز باید توسط مدرسه یا دفتر اسناد رسمی و نمایندگان خارجی تایید شده و به ترکی ترجمه شود.

ضمانت نامه مالی:

هزینه ثبت نام

عکس و کپی گذرنامه:

2 عکس و کپی گذرنامه با اعتبار بیشتر از یک سال.

(این مدارک که برای ثبت نام در دانشگاه مورد نیاز است باید تا مهلت تعیین شده در تقویم آموزشی به واحدهای مربوطه دانشگاه ارائه شود. ثبت نام برای مشکلاتی مانند تاخیر سند یا مفقود شدن مدارک امکان پذیر نیست.)

مطالب مفيد  بیمه مسافرتی چیست؟

شرایط پذیرش در دانشگاهای ترکیه:

اجازه اقامت:

دانشجویان خارجی که مایل به تحصیل در دانشگاه در ترکیه هستند باید اجازه اقامت دریافت کنند. اجازه اقامت توسط اداره مهاجرت در شهرهای محل زندگی آنها صادر می شود. طبق قانون مربوطه، دانشجویان خارجی باید ظرف مدت یک 1 ماه پس از ورود به ترکیه اجازه اقامت دریافت کنند.

(کارت اقامت ترکیه برای دانشجویان خارجی هر ساله تمدید می شود).

بیمه سلامت:

بیمه درمانی که در ترکیه معتبر خواهد بود و هزینه های درمانی دانشجو را به طور کامل پوشش می دهد باید تهیه شود. برخی از دانشگاه ها می توانند هزینه های بهداشت و درمان دانشجویان خارجی را پوشش دهند. اما اگر دانشگاه چنین محدوده ای نداشته باشد، تمام هزینه های سلامت دانشجویان خارجی به عهده خودشان خواهد بود.

آزمون ورودی دانشگاه:

از سال 2011 در ترکیه تغییری در سیستم ورودی دانشگاه دانشجویان خارجی ایجاد شده است. آزمون دانشجویان خارجی تا سال 1390 سالی یک بار توسط نظام مرکزی برگزار می شد. امروزه هر دانشگاهی آزمون دانشجویان خارجی (YÖS) را در خود دانشگاه برگزار می کنند.

امتحانات دانشجویان خارجی دانشگاه ترجیح داده شده با جزئیات در وب سایت رسمی دانشگاه ها به اشتراک گذاشته شده است. دانش آموزان به راحتی می توانند از طریق دانشگاه به کلیه اطلاعاتی مانند تاریخ امتحانات، نمرات پایه و کارهایی که برای ورود به آزمون باید انجام شود دسترسی داشته باشند.

(آزمون ورودی دانشگاه برای دانشجویان خارجی در خود دانشگاه انجام می شود).

مهارت زبان:

برای اینکه دانشجویان خارجی در ترکیه تحصیلات دانشگاهی را دریافت کنند، باید در آزمون های مهارت زبان شرکت کنند و نمره مهارت مورد نیاز دانشگاه را کسب کنند. دانش آموزانی که نتوانند در آزمون های مهارت زبان نمره لازم را کسب کنند به مدت یک سال آموزش آمادگی زبان را باید طی کنند. پس از این آموزش ها، دانشجویانی که مهارت زبان را ارائه می دهند، مجاز به ورود به دوره های گروه در برنامه های دانشگاهی هستند.

مطالب مفيد  بیشترین مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2024

 

با ما در ارتباط باشید.

4224 780 535 (+90)

www.anktour.com

آدرس:

Kızılay, Meşrutiyet Cd. No:5 D:11, 06420 Cankaya/Ankara

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *