ارزان ترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان

ارسال شده در: اخبار | 0

شرایط و اهداف هر فرد میتواند تاثیر زیادی در انتخاب یک کشور برای مهاجرت داشته باشد اما در این مطلب ما سعی کردیم براساس تجربه و اطلاعات بروز ارزانترین کشورها رای برای مهاجرت ایرانیان معرفی کنیم:

1: ترکیه

 کشوری اوراسیایی است و یکی از ارزان ترین کشورها برای مهاجرت به شما می رود. این کشور نام آشنا در جنوب شرقی اروپا و جنوب غربی آسیا نیز واقع شده است و از سه طرف به دریا منتهی می شود.مساحت کشور ترکیه 783.562 کیلومتر مربع است. جمعیت ترکیه حدود 77 میلیون نفر است و پایتخت این کشور شهر آنکارا می باشد. زبان رسمی کشور ترکیه، ترکی بوده و بزرگترین شهر ترکیه، استانبول است. ترکیه از لحاظ تحصیلات پزشکی در سطح بالایی قرار دارد در این کشور دانشگاه‌های دولتی باکیفیت و شناخته شده‌ای وجود دارد که هزینه تحصیل در آن‌ها برای ایرانیان بسیار پایین است.

شرایط تحصیل در ترکیه

به لحاظ سرمایه گذاری نیز این کشور به عنوان ارزان ترین کشور جهت مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. حداقل هزینه‌ای که برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت این کشور نیاز است، تنها ۲۵۰ هزار دلار می‌باشد. شما با داشتن چنین سرمایه‌ای می‌توانید به راحتی در این کشور یک خانه خریداری کنید و بعد از گذشت تنها ۳ ماه، پاسپورت ترکیه را هم به دست آورید. ناگفته نماند شهروندی و پاسپورت ترکیه در جهان از جمله باارزش‌ترین پاسپورت‌ها است و با داشتن آن می‌توانید به بسیاری از کشورها به سادگی سفر کنید.

شرایط ثبت شرکت در ترکیه

2: یونان

یونان کشوری در جنوب شرقی اروپا است. این کشور از شمال با آلبانی، مقدونیه و بلغارستان، از شرق با ترکیه همسایه است. جنوب یونان توسط دریای مدیترانه و غرب توسط دریای یونان احاطه شده است. یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا واقع شده است. مساحت این کشور 131.990 کیلومتر مربع و جمعیت این کشور حدود 10 میلیون نفر می باشد. پایتخت یونان شهر آتن و زبان رسمی مردم یونان، یونانی است. شما می توانید با حداقل سرمایه گذاری 95.000€ اقامت یونان را دریافت کنید.

اطلاعات بیشتر درباره سریعترین روش اقامت کشور یونان

3: ایتالیا

ایتالیا به عنوان ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان محسوب می‌شود. این کشور به عنوان مهد بورسیه تحصیلی در سطح جهان شناخته شده است. ایرانیان به راحتی می‌توانند در این کشور انواع بورسیه تحصیلی را به دست آورند و در با کیفیت‌ترین دانشگاه‌ها به تحصیل مشغول باشند. البته لازم است بدانید که دانشگاه‌های دولتی این کشور بدون بورسیه نیز هزینه پایینی بابت تحصیل و آموزش از شما خواهند گرفت. شما با گرفتن بورسیه می‌توانید این هزینه کم را هم تا حد زیادی کاهش دهید.

مطالب مفيد  تحصیل در ایتالیا: مدارک و شرایط ویزای تحصیلی

ویزای ایتالیا از ترکیه

4: بلغارستان

یکی از کشورهایی که جزو ارزان ترین کشورها برای مهاجرت است بلغارستان می باشد که علاوه بر مهاجرت برای سفرهای تفریحی هم گزینه ی بسیار مناسبی است. برای مهاجرت به این کشور می توانید با خرید اوراق قرضه از دولت بلغارستان به ارزش حدود ۵۰۰٫۰۰۰ یورو به مدت ۵ سال برای گرفتن اقامت در این کشور اقدام نمایید

5 موناکو

موناکو دومین کشور کوچک دنیاست که نزدیکی سواحل جنوبی فرانسه قرار گرفته و برای ساکنان خود شرایط زندگی امن و سیستم تجاری سودمندی را فراهم آورده است. ساکنان این کشور برای درآمد خود هیچ مالیاتی پرداخت نمی کنند و مالیات تنها به سرمایه یا ثروت تعلق می گیرد و دارندگان اقامت این کشور می توانند بدون ویزا به تمامی کشورهای عضو حوزه ی شینگن سفر نمایند.

6: دومینیک

دومینیکا کشوری در جزیره کارائیب است. دومینیکا بخشی از منطقه آنتیل کوچک است و به خاطر طبیعت دست نخورده ای که دارد، جزیره طبیعت کارائیب نامیده شده است. پایتخت دومینیکا شهر روسو می باشد. مساحت کشور دومینیکا 750 کیلومتر مربع و جمعیت این کشور 71 هزار نفر است. زبان رسمی مردم دومینیکا، انگلیسی است و زبان های دومینیکایی و فرانسوی نیز به عنوان زبان های گفتاری استفاده می شوند. شما می توانید با حداقل سرمایه گذاری 100.000$ اقامت دومینیکا را بدست آورید.

7: لهستان

لهستان کشوری در مرکز اروپا است. این کشور از غرب با آلمان، از جنوب غربی با جمهوری چک، از جنوب با اسلوواکی، از شمال شرقی با لیتوانی و روسیه، از شرق با بلاروس، از جنوب شرقی با اوکراین و شمال با دریای بالتیک همسایه است. مساحت لهستان 312.6 کیلومتر مربع و جمعیت این کشور حدود 38 میلیون نفر می باشد. پایتخت کشور لهستان شهر ورشو و زبان رسمی مردم لهستان، لهستانی است. شما می توانید با حداقل سرمایه گذاری 100.000€ اقامت لهستان را بدست آورید.

مطالب مفيد  ویزای خودحمایتی (Non-Lucrative Visa) یا غیرمنفعتی NLV اسپانیا

8: فرانسه

این کشور برای تحصیل و مهاجرت تحصیلی هزینه بسیار کم و ارزانی را از شما طلب خواهد کرد. فرانسه دانشگاه‌های بسیار معتبر و سطح اول جهان را در خود جای داده است و تحصیل در دانشگاه‌های دولتی این کشور تقریبا رایگان به شمار می‌رود.

9:مالتا

مالتا یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. مجوز اقامت مالت به سرمایه گذاران فرصت زندگی، کار و تحصیل در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس را می دهد. علاوه بر این، شخصی که دارای مجوز اقامت در مالت با بهره مندی از برنامه سرمایه گذار مالت است می تواند بدون ویزا به 167 کشور از جمله کشورهای شنگن و ایالات متحده سفر کند. برای درخواست اجازه اقامت مالتا 4 الزامات مختلف برنامه سرمایه گذاری وجود دارد. سرمایه گذار با انتخاب مناسب ترین مجوز برای خود، اجازه اقامت می گیرد. با انتخاب یکی از برنامه های زیر می توانید اجازه اقامت مالتا را دریافت کنید.

  • کمک مالی حداقل 650 هزار یورو به دولت مالت
  • خرید خانه در مالت به ارزش حداقل 350 هزار یورو.
  • اجاره خانه با تعهد 5 ساله. مبلغ سالانه خانه اجاره ای باید حداقل 16 هزار یورو باشد.
  • سرمایه گذاری در اوراق قرضه دولتی مالتا با سررسید 5 ساله به ارزش 150 هزار یورو.

10:اقامت پرتغال

پرتغال دو گزینه متفاوت برای سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد. اول از همه ، خارجیانی که حداقل 500 هزار یورو خانه می خرند، حق سفر بدون ویزا در منطقه شنگن را دارند. همچنین به سرمایه گذاران خارجی که در پرتغال مشاغل ایجاد می کنند و حداقل 10 شهروند پرتغالی اشتغال دارند، اجازه اقامت داده می شود. برای اجازه اقامت دائم، لازم است که 5 سال در کشور اقامت داشته باشید.

11: اسپانیا

طبق قانونی که به سرمایه گذاران خارجی خریدار املاک در اسپانیا اجازه اقامت می دهد، شرایط به شرح زیر است:

خارجیانی که در اسپانیا املاک و مستغلات به ارزش 160 هزار یورو خریداری می کنند، دارای مجوز اقامت و سفر بدون ویزا هستند. کسانی که خانه ای در اسپانیا به ارزش حداقل 160 هزار یورو خریداری می کنند، هم سرمایه گذاری می کنند و هم حق سفر بدون ویزا به اروپا را دارند. شهروندی می تواند پس از 10 سال اقامت در اسپانیا درخواست شود.

مطالب مفيد  قوانین اخذ چالیشما ایزین (مجوز کار) ترکیه در سال 2024

کسانی که مجوز اقامت نامحدود در اسپانیا دارند، نیازی به زندگی در اسپانیا ندارند. برای آنها کافی است که سالی یکبار وارد اسپانیا شوند. با مجوزهای اقامت موقت و دائمی که به کسانی که در اسپانیا خانه می خرند داده می شود، می توان از حق حرکت آزاد در کل منطقه شنگن برخوردار بود.

12:مجارستان

اجازه اقامت مجارستان را می توان به مدت 1 سال دریافت کرد. برای مجوز 1 سال اقامت، ملزم به خرید املاک به ارزش 40 هزار یورو است. با سرمایه گذاری 400 هزار یورو، حق درخواست مجوز اقامت دائم مجارستان به طور مستقیم وجود دارد و سپس می توانید شهروند اتحادیه اروپا شوید.

13: لتونی

لتونی واقع در شمال اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا، یکی از مزیت ترین کشورها از نظر شرایط اجازه اقامت است. با داشتن اجازه اقامت لتونی، شما حق جابجایی آزاد در کشورهای شنگن را دارید. شرط اساسی برای مجوز اقامت لتونی با سرمایه گذاری این است که اگر املاک به ارزش 143 هزار یورو از شهرهای بزرگ تهیه می شود، و اگر قرار است از مناطق روستایی خریداری شود، حداقل 71 هزار یورو خریداری شود. در این کشور که زبان رسمی آن لتونی است، روسی نیز به دلیل تعداد زیاد جمعیت روسیه به طور گسترده صحبت می شود.

14:مقدونیه

خارجیانی که ملک به ارزش 40 هزار یورو خریداری می کنند دارای مجوز اقامت یک ساله هستند. دولت مقدونیه به کسانی که برای تشویق سرمایه گذاران خارجی خانه ای به ارزش 40 هزار یورو می خرند، اجازه اقامت یک ساله می دهد. خارجیانی که 3 سال بدون وقفه در مقدونیه زندگی کرده اند می توانند اجازه اقامت دائم مقدونیه را دریافت کنند.

15:ایرلند

این کشور که در شمال غربی اروپا واقع شده است از مشکلات اقتصادی رنج می برد. وی از جمله کسانی است که تصمیم گرفت با اعطای مجوز اقامت به سرمایه گذاران خارجی با خرید ملک به منظور کاهش بحران ، در خانه خود را باز کند. دولت ایرلند سرمایه گذاران خارجی را ملزم به خرید ملک به ارزش 400 هزار یورو برای اعطای مجوز اقامت می کند.

 

با ما در ارتباط باشید.

4224 780 535 (+90)

www.anktour.com

آدرس:

Kızılay, Meşrutiyet Cd. No:5 D:11, 06420 Cankaya/Ankara