ارزانترین و کم هزینه ترین کشورها برا مهاجرت

ارسال شده در: اخبار | 0

این روزها با توجه به شرایط اقتصادی و سیاسی حاکم بر کشورهای جهان، به خصوص ایران، افراد زیادی سالانه تصمیم به مهاجرت می گیرند که البته هر فرد دلیل خاص خود را برای انجام این کار دارد، یک نفر برای شروع یک زندگی تازه، دیگری برای ادامه تحصیل و کسی دیگر برای شروع به کار. از سوی دیگر شما باید این موضوع را به یاد داشته باشید که کشورهای مختلف نیز دارای شرایط مناسبی هستند تا افرادی که به دنبال کار می گردند یا به دنبال شروع کسب و کار هستند را به سمت خود بکشانند و به این صورت نیروی کار و سرمایه گذار را وارد کشور خود کنند. اما همیشه یک سوال مهم برای افرادی که قصد مهاجرت دارند وجود داشته و آن این است که “کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کدام است؟”

در این مطلب از آنکاتور قصد داریم که راههای ارزان قیمت مهاجرت و همچنین کشورهایی که مقیم شدن در آنها از طریق ترکیه راحت تر می باشند را به شما معرفی کنیم.

بلغارستان، یونان، قبرس، موناکو، جزیره جرزی، انگلستان، لتونی، اسپانیا، مالت، پرتغال، بلژیک، اتریش، ترکیه، مجارستان، کاستاریکا، دومینیکا، روسیه، نیکاراگوئه، مکزیک، لهستان، ایسلند، گواتمالا، نروژ، اوکراین، گرجستان، هند، مالزی، رومانی، قزاقستان، ارمنستان، پاراگوئه، پاناما، سنت لوسیا، آنتیگوآ و باربودا، وانواتو، نویس در دسته کشورهای کم هزینه برای اخذ اقامت قرار گرفته اند.

بلغارستان

جمهوری بلغارستان با آب و هوای معتدل قاره‌ای در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است. زبان رسمی آن بلغاری است. شرط برنامه اقامت این کشور واریز مبلغ 500 هزار یورو در اوراق قرضه دولت بلغارستان به مدت 5 سال است.

یونان

یونان در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است. ویزای D این کشور به کسانی که قصد اقامت بیش از 3 ماه دارند، اعطا می شود. با این ویزا می توانید حداکثر یکسال در این کشور اقامت داشته باشید. پس از دریافت ویزای D سرمایه‌گذاران می توانند با خرید املاک به ارزش کلی 250 هزار یورو برای دریافت اقامت دائم در یونان اقدام کنند.

قبرس

قبرس کشوری جزیره‌ای در دریای مدیترانه است. زبان رسمی این کشور یونانی است. با وجود اینکه میزان مالیات مشاغل در این کشور کمتر از 12% است اما برای دریافت اقامت این کشور به سرمایه‌ای بیش از 300 هزار یور نیاز خواهید داشت.

موناکو

موناکو دومین کشور کوچک جهان و شبه جزیره ای در اروپا و با زبان رسمی فرانسوی و ژرمنی غربی است. ساکنان این کشور مشمول مالیات بردرآمد، مالیات بر سود سرمایه و یا مالیات بر دارایی نیستند. ساکنان موناکو می توانند بدون ویزا به کشورهای منطقه شینگن نیز سفر کنند. برای درخواست اقامت در این کشور لازم است مبلغ 1 میلیون یورو را در بانک موناکو سرمایه گذاری کنید.

جزیره جرزی

جرزی کشوری جزیره‌ای نزدیک به فرانسه و وابسته به سلطنت بریتانیا است. مالیات کم و آب و هوای معتدل تنها بخش کوچکی از جذابیت‌های این کشور بشمار می‌آیند. حداقل سرمایه برای اقامت سالانه در این کشور 125.000 یورو است و تنها مخصوص افرادی است که درآمد آنها بیش از 625.000 یورو است.

انگلستان

با وجود اینکه انگلستان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت نیست، اما این کشوری جزیره‌ای و مقصدی بسیار جذاب برای خانواده‌های ثروتمند بشمار می آید. برنامه اقامتی این کشور طبقه بندی شده‌است. و مبالغ 2، 5 و یا 10 میلیون پوند از سرمایه‌گذاران دریافت می شود.

 

لتونی

جمهوری لتونی کشوری واقع در شمال اروپا است. زبان رسمی این کشور لتونیایی است. برای دریافت اقامت موقت در این کشور لازم است مبلغ 250.000 یورو را در املاک و مستغلات در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و به میزان 5% هزینه دولت بپردازید.

اسپانیا

اسپانیا کشوری پادشاهی واقع در غرب اروپا و از اعضای اتحادیه اروپا است. برنامه اقامتی این کشور مشابه همسایه غربی خود یعنی پرتغال است. برای کسب اجازه اقامت در این کشور لازم است خانه‌ای به ارزش 500.000 یورو خریداری کنید و یا مبلغ 2 میلیون یورو را در اوراق قرضه دولتی اسپانیا سرمایه‌گذاری کنید.

مالت

مالت کشوری در مرکز دریای مدیترانه و جنوب اروپا است. زبان رسمی مالت انگلیسی و مالتی است. دولت مالت مالیتی کمتر از 15% را از ساکنین دائمی دریافت می کند. برنامه اقامتی این کشور با هزینه نسبتا کم در دسترس است. برای دریافت اقامت لازم است به ارزش 275.000 یورو ملک در این کشور خریداری کنید

پرتغال

پرتغال کشوری در جنوب غربی اروپا است. برای دریافت اقامت این کشور لازم است با راه‌اندازی کسب و کار در این کشور 10 موقعیت شغلی ایجاد کرده، و مبلغ 1 میلیون یورو را در بانک پرتغال سرمایه گذاری کنید و یا به ارزش 500.000 یورو ملک در این کشور خریداری کنید.

مطالب مفيد  ویزا استارت آپ پرتغال

بلژیک

بلژیک یک کشور پادشاهی واقع در غرب اروپا و از اعضای اتحادیه اروپا است. زبان رسمی این کشور فرانسوی، هلندی و آلمانی است. بررسی درخواست اقامت در این کشور حدود 2 ماه به طول می انجامد. افراد شاغل در این کشور می توانند واجد شرایط اخذ اقامت در بلژیک باشند این امر نیاز به سرمایه گذاری را نفی می کند. در نتیجه می توان گفت بلژیک کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت کاری است. علاوه بر این بلژیک در لیست کم هزینه‌ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی نیز قرار دارد.

اتریش

جمهوری اتریش کشوری واقع در مرکز اروپا است. زبان رسمی اتریش 4 زبان از جمله آلمانی است. این کشور 10 برنامه اقامتی متفاوت دارد و نیازی به سرمایه‌گذای نیست و با این برنامه‌های اقامتی سفر بدون ویزا به کشورهای منطقه شینگن ممکن خواهد شد.

 

ترکیه

ترکیه کشوری اوراسیایی است که در شمال غرب آسیا، خاورمیانه و جنوب شرق اروپا واقع شده است. این کشور یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری و مهاجرت سرمایه‌گذاری ایرانیان است.  شما می توانید برای اخذ شهروندی ترکیه با خرید ملک به ارزش  250.000 دلار در این کشور سرمایه گذاری کرده و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

مجارستان

جمهوری مجارستان کشوری در مرکز اروپا است. مردم در این کشور به زبان مجاری صحبت می کنند. این کشور با داشتن مزایای بسیار سرمایه گذاری یکی از مناسب ترین مقاصد کسب اقامت از طریق سرمایه‌گذاری است. برای دریافت اقامت در این کشور لازم است 75.000 یورو را به صورت سپرده در بانک مجارستان سرمایه گذاری کنید. بنابراین می‌توان این کشور را به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت دانست.

کاستاریکا

اگر به دنبال کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت هستید کاستاریکا گزینه مناسب شما است. جمهوری کاستاریکا در آمریکای مرکزی قرار دارد. و زبان رسمی این کشور اسپانیایی است. شما می توانید پس از دریافت ویزای توریستی، کاری و یا تحصیلی برای دریافت اقامت دائم و یا موقت این کشور اقدام کنید. همچنین می توانید با سرمایه گذاری حداقل ارزش 65.000 دلار در این کشور درخواست اقامت دهید

دومینیکا

دومینیکا کشوری جزیره‌ای در دریای کارائیب با زبان رسمی انگلیسی است. زبان رسمی این کشور زبان انگلیسی است. طبق برنامه مهاجرت سرمایه‌گزاری دومینیکا ، برای درخواست اقامت در این کشور و دریافت پاسپورت آن لازم است مبلغ 100.000 دلار را در صندوق مالی این کشور قرار داده (بدون بازگشت) و همچنین املاکی به ارزش حداقل 200.000 دلار خریداری کنید. پس از 3 الی 9 ماه شهروندی این کشور به شما اعطا خواهد شد. شما می توانید با پاسپورت دومینیکا به 139 کشور دنیا از جمله کشورهای شینگن، انگلستان و روسیه بدون ویزا سفر کنید.

روسیه

روسیه وسیع ترین کشور جهان با آب و هوای بسیار متنوع است. روسیه در منطقه اوراسیا و همچنین شرق اروپا واقع شده است. زبان رسمی این کشور زبان روسی است و مردم روسیه به 30 زبان رسمی دیگر نیز صحبت می کنند. با سرمایه گذاری به ارزش 100.000 دلار، می توانید درخواست اقامت خود را به دولت روسیه ارائه داده و پس از پرداخت مالیات به مدت سه سال در این کشور، می توانید برای دریافت پاسپورت روسی نیز درخواست دهید.

 

نیکاراگوئه

جمهوری نیکاراگوئه کشوری با اقلیم‌های متنوع، واقع در آمریکای مرکزی است. زبان اسپانیایی، به عنوان زبان رسمی این کشور شناخته می شود. برای ورود به برنامه مهاجرت سرمایه گذاری کشور نیکاراگوئه لازم است مبلغی به ارزش 100.000 دلار در بانک این کشور سرمایه گذاری کنید.

مکزیک

مکزیک کشوری اسپانیایی زبان در آمریکای شمالی واقع شده است. آب و هوای معتدل و کوهستانی و همچنین گرم و خشک و یا مرطوب است. در برخی مناطق مردم این کشور به زبان انگلیسی و فرانسوی نیز صحبت می کنند. مکزیک با کشور ایالات متحده آمریکا هم مرز است. اگر اقامت موقت این کشور را دارید می توانید پس از 4 سال درخواست اقامت دائم دهید. در غیر این صورت می توانید با سرمایه گذاری به ارزش 80.000 دلار درخواست اقامت در این کشور را دهید.

لهستان

جمهوری لهستان کشوری با آب و هوای معتدل، و واقع در مرکز اروپا است. لهستان از غرب با کشور آلمان هم مرز است. مردم این کشور به زبان لهستانی صحبت می کنند. دولت لهستان به افرادی که قصد سرمایه گذاری شغلی در این کشور را دارند اقامت موقت اعطا می کند. لازم است به ارزش 100.000 یورو سرمایه گذاری کرده و فعالیت شغلی شما حداقل 15.000 یورو در سال درآمد داشته باشد.

مطالب مفيد  شرایط ویزای تحصیلی انگلستان 2024

ایسلند

جمهوری ایسلند جزیره‌ای در اقیانوس اطلس با آب و هوای سرد و قطبی در شمال اروپا واقع شده است. زبان رسمی این کشور ایسلندی است. برای درخواست اقامت در این کشور لازم است به ارزش 100.000 دلار سرمایه‌گذای کنید.

گواتمالا

جمهوری گواتمالا کشوری واقع در مرکز قاره آمریکا است. مردم این کشور به زبان اسپانیایی و زبان‌های محلی مالایی صحبت می کنند. شما می توانید با سرمایه گذاری 60.000 دلاری در این کشور درخواست اقامت دهید. گواتمالا به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت می تواند مقصد مناسبی برای سرمایه گذاری و کسب اقامت شما باشد.

نروژ

نروژ یک کشور پادشاهی در قاره اروپا است. مردم این کشور به زبان رسمی نروژی و چند زبان محلی دیگر صحبت می کنند. به طور کلی نروژ کشوری سردسیر است و در برخی از مناطق نیز آب و هوای معتدل و مرطوب دارد. حداقل مبلغ مورد نیاز برای کسب ویزای سرمایه گذاری در این کشور  سرمایه گذاری به ارزش 100.000 یورو در است. پس از 3 سال زندگی در نروژ می توانید درخواست اقامت دائم دهید. علاوه بر اینکه نروژ در لیست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت قرار می گیرد این کشور در لیست کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت تحصیلی و کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت پرستاران نیز قرار می گیرد.

 

اوکراین

کشور اوکراین در شرق اروپا واقع است. مردم این کشور به زبان اوکراینی صحبت می کنند. این کشور زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم دارد. اگر می‌خواهید اوکراین را برای ادامه زندگی و مهاجرت انتخاب کنید لازم است مبلغی به میزان 100.000 دلار را در این کشور سرمایه‌گذاری کرده و پس از آن درخواست اقامت دائم در این کشور دهید

گرجستان

گرجستان کشوری واقع در آسیای غربی و اروپای شرقی است. زبان رسمی این کشور گرجی است. گرجستان آب و هوای نیمه گرمسیری دارد. سرمایه گذارانی که مبلغ 115.000 دلار را در این کشور سرمایه گذاری کنند موفق به دریافت اقامت موقت گرجستان می شوند. پس از 6 سال زندگی در گرجستان به این مهاجران اقامت دائم اعطا خواهد شد

هند

هند کشوری پهناور در جنوب آسیا است. زبان رسمی هند انگلیسی و هندی است. آب و هوای این کشور تنوع بالایی دارد. به دلیل ثبات اقتصادی و همچنین نیروی کار زیاد در این کشور محل مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شود. شما می توانید با خرید اوراق قرضه این کشور به ارزش حداقل 500.000 دلار برای اقامت در این کشور درخواست دهید.

مالزی

مالزی کشوری با آب و هوای گرم و مرطوب و طبیعت زیبا در قاره آسیایی واقع شده است. با تبدیل شدن این کشور به یک قطب اقتصادی در آسیا، مالزی مقصد مناسبی برای سرمایه گذاری و کسب اقامت است. شما می توانید با سرمایه گذاری حداقل مبلغ 135.000 دلار در بانک مالزی درخواست اقامت دهید

رومانی

رومانی را می توان به عنوان کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت دانست. رومانی کشوری با آب و هوای معتدل در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. زبان رسمی این کشور رومانیایی است. شما می توانید با ثبت شرکتی به ارزش 25.000 یورو در این کشور و پس از کسب درآمد مناسب، درخواست اقامت داده و به بدون ویزا به تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنید.

قزاقستان

جمهوری قزاقستان کشوری واقع در آسیای مرکزی است. مردم این کشور به زبان‌های روسی و قزاقی صحبت می کند. دولت این کشور به سرمایه گذاران خارجی که مایل به دریافت اقامت دائم قزاقستان هستند در صورت خرید ملک به ارزش حداقل 150.000 یورو اقامت دائم اعطا خواهد کرد.

ارمنستان

ارمنستان کشوری در جنوب غربی آسیا واقع شده است. زبان رسمی این کشور ارمنی است. شما می توانید با سرمایه‌گذاری در املاک و یا بخش‌های تعیین شده شهروندی این کشور را اخذ نمایید. علاوه بر سرمایه گذاری شما می توانید با تحصیل در این کشور پس از 3 سال درخواست اقامت دهید.

پاراگوئه

پاراگوئه کشوری در آمریکای جنوبی است. 98% مردم پاراگوئه به زبان اسپانیایی صحبت می‌کند. این کشور به عنوان آسان ترین و کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت شناخته میشود. برای کسب اقامت پاراگوئه لازم است مبلغ 5.000 دلار در بانک این کشور سرمایه‌گذاری کرده و حداقل 183 روز در سال را در پاراگوئه اقامت داشته باشید. پس از کسب اقامت و دریافت پاسپورت پاراگوئه شما می توانید بدون ویزا به 143 کشور از جمله تمام کشورهای آمریکای جنوبی و اکثر کشورهای اروپایی سفر کنید.

مطالب مفيد  ویزای مهاجرتی پنج اسپانسری کانادا G5

پاناما

پاناما کشوری اسپانیایی زبان و واقع در آمریکای مرکزی است. شما می توانید با ثبت یک شرکت و یا سرمایه گذاری به ارزش 5.000 تا 10.000 دلار در یکی از بانک‌های پاناما درخواست اقامت دائم داده و پس از کسب اقامت می توانید سپرده خود را از بانک خارج نمایید. یکی از بهترین ویژگی‌های اخذ اقامت دائم پاناما این است که پس از دریافت اقامت الزامی به سکونت در پاناما نبوده و تنها لازم است پس از 2 سال برای تجدید اقامت خود درخواست دهید. پس از 5 سال می توانید درخواست شهروندی دهید. به همین دلیل می توان پاناما را به عنوان آسان ترین و کم هزینه‌ترین کشور برای مهاجرت نام برد.

 

سنت لوسیا

سنت لویسا یک کشور جزیره‌ای در دریای کارائیب است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است. برای اخذ اقامت این کشور به سرمایه‌گذاری به ارزش 100.000 دلار نیاز است 4 ماه پس از سرمایه‌گذاری اقامت دائم اعطا می شود. پس از دریافت اقامت این کشور و دریافت پاسپورت سنت لوسیا می توانید بدون ویزا به 114 کشور دنیا سفر کنید.

آنتیگوآ و باربودا

کشور آنتیگوآ و باربودا کشوری متشکل از دو جزیره در دریای کارائیب است. این کشور عضو کشورهای مشترک المنافع بوده و زبان رسمی آن انگلیسی است. با حداقل سرمایه‌ 100.000 دلاری شهروندی این کشور به شما اعطا خواهد شد. همچنین با سرمایه‌گذاری 400.000 دلار در املاک و مستغلات این کشور می توانید درخواست اقامت دهید. نکته جالب این است که هزینه درخواست برای یک خانواده 4 نفره با یک فرد مجرد برابر است. پاسپورت این کشور یکی از قوی‌ترین پاسپورت‌ها است و با استفاده از آن می‌توانید به 151 کشور بدون ویزا سفر کنید.

وانواتو

وانواتو کشوری جزیره‌ای واقع در جنوب اقیانوس آرام است. مردم در این کشور به سه زبان انگلیسی، فرانسوی و یا بیسلاما صحبت می کنند. یکی از راه‌های دریافت اقامت این کشور سرمایه‌گذاری به ارزش 130.000 دلار در صندوق توسعه محلی است.

نویس

کشور سنت کیتس و نویس کشور جزیره‌ای واقع در دریای کارائیب است. زبان رسمی این کشور انگلیسی است. نویس قدیمی‌ترین برنامه‌های مهاجرتی را در میان سایر کشورهای جهان دارد. شما می توانید با سرمایه‌گذاری سپرده 100.000 دلاری و یا خرید املاک و مستغلاتی به ارزش 400.000 دلار درخواست اقامت دهید.

از مزایای اخذ اقامت کشورهای دیگر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سطح بالای کیفیت: طبیعت زیبا، سطح کیفیت تحصیل و دسترسی به بهترین سیستم‌های بهداشت و درمان
  2. کسب آزادی بیشتر: با پاسپورت ضعیف بعضی از کشورها مانند ایران امکان سفر بسیار محدود است. با سرمایه‌گذای در کم هزینه ترین کشور برای مهاجرت می توانید با دریافت پاسپورت کشور دوم به راحتی سفر کنید
  3. مالیات: بسیاری از کشورهایی که سرمایه‌گذاری در آنها منجر به دریافت اقامت می شود از مهاجرین مالیات بردرآمد و یا سود سرمایه دریافت نمی کنند
  4. فرصت‌های سرمایه‌گذاری بهتر: داشتن تابعیت دوم در کشوری با ثبات اقتصادی و سیاسی بهتر شما را با فرصت‌های کاری و سرمایه‌گذاری مناسب رو‌به‌رو می کند.

روش های کم هزینه برای مهاجرت

علاوه بر کشورهای بالا، روش های کم هزینه ای برای مهاجرت وجود دارند که موانعی مانند هزینه های سرمایه گذاری را از پیش روی شما بر می دارند. در ادامه دو روش اصلی که می توانید برای مهاجرت ساده از آنها استفاده کنید را با هم بررسی می کنیم:

  • تحصیل: یکی از راه های بسیار خوب برای اقامت در کشورهای اروپایی، تحصیل می باشد. شما با استفاده از ,ویزای تحصیلی می توانید در زمان تحصیل با فضای کشور مورد نظرتان آشنا شوید و بعد از فارغ التحصیل شدن راحت تر اقامت کشور مورد نظرتان را اخذ نمایید. این روش به شما کمک می کند فرصت های شغلی بهتری پیدا کنید و به این صورت کم کم اقامت دائم آن کشور را اخذ نمایید.
  • ازدواج با یک شهروند اروپایی: ارزان ترین و سریع ترین راه برای دریافت اقامت کشورهای اروپایی می تواند ازدواج با یک شهروند ساکن اروپا (یا سایر کشورهای مورد نظر شما باشد). البته گفتنی است که این راه برای همه ممکن نیست و فقط برای افرادی که شرایطی سازگار با این موضوع دارند می تواند گزینه خوبی باشد.

با ما در ارتباط باشید.

4224 780 535 (+90)

www.anktour.com

آدرس:

Kızılay, Meşrutiyet Cd. No:5 D:11, 06420 Cankaya/Ankara