ویزای EB-2 آمریکا چیست؟

ارسال شده در: اخبار | 0

یزای EB2 یک گزینه گرین کارت است که برای افرادی که توانایی استثنایی یا مدارک تحصیلی پیشرفته دارند در دسترس است. سه دسته تحت EB2 وجود دارد. دسته EB2-A برای کسانی است که دارای مدرک پیشرفته هستند. دسته EB2-B برای کسانی است که توانایی استثنایی دارند. دسته EB2-C برای افرادی است که اقامت دائم آنها در راستای منافع ملی ایالات متحده است.

ویزای EB2 یک ویزای کار اولویت دوم است. این بدان معناست که 28.6 درصد از کل ویزاهای مبتنی بر اشتغال (EB) به ویزای EB2 اختصاص می یابد. باید توجه داشته باشید که حتی با این وجود، سالانه تعداد متقاضیان ویزا بیشتر از ویزاهای موجود خواهد بود. تقریباً 40.000 ویزای EB2 هر سال داده خواهد شد. علاوه بر این، بیش از 7 درصد ویزای EB2 نمی تواند به متقاضیان یک کشور برسد. این بدان معناست که اگر تبعه کشوری باشید که متقاضیان زیادی دارد، انتظار برای دریافت ویزا طولانی تر خواهد شد. هیچ مزیتی برای درخواست ویزای EB2 در زمان خاصی از سال وجود ندارد. ویزای EB2 هر ماه اعطا می شود. بنابراین، بر خلاف سایر ویزاها می توانید در هر زمانی برای ویزای EB2 اقدام کنید.

مزایای ویزای EB2

  1. شما می توانید اقامت دائم قانونی در ایالات متحده داشته باشید.

ویزای EB2 به افراد واجد شرایط اجازه می دهد تا اقامت دائم قانونی در ایالات متحده را کسب کنند. داشتن اقامت دائم در ایالات متحده مزایای بسیاری را برای شما به ارمغان می آورد. برخی از این مزایا شامل شهریه کالج درون ایالتی، سفر راحت تر و ثبات بیشتر در وضعیت مهاجرت شما است. همچنین شما را در مسیر دریافت شهروندی بالقوه ایالات متحده قرار می دهد.

  1. همسر و فرزندان تحت تکفل شما واجد شرایط آمدن به ایالات متحده هستند.

همسر شما واجد شرایط وضعیت E-21 و فرزندان مجرد زیر 21 سال شما واجد شرایط وضعیت E-22 هستند. فرزندان شما واجد شرایط حضور در مدرسه هستند و همسر شما پس از تکمیل مدارک مجوز استخدام، واجد شرایط کار در ایالات متحده است.

شرایط ویزای EB2

شما باید مدرک تحصیلی بالا یا معادل آن داشته باشید: این مستلزم داشتن مدرک کارشناسی ارشد یا بالاتر است. اگر فقط مدرک لیسانس دارید، باید حداقل 5 سال تجربه کاری در موقعیت های به تدریج دشوارتر داشته باشید.

مطالب مفيد  به روز رسانی های مهم وقت سفارت آمریکا از ترکیه: وضعیت کاری سفارت و سرکنسولگری آمریکا در ترکیه ۲۰۲۲

شما باید یک پیشنهاد شغلی معتبر داشته باشید: شما باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از یک شرکت آمریکایی داشته باشید که مایل به حمایت مالی از شما از شما دارد.

پیشنهاد شغلی باید در زمینه ای باشد که در آن مدرک دارید: شغل باید در همان زمینه با تجربه علمی/حرفه ای شما باشد.

شرایط مورد نیاز برای دسته EB2 عبارتند از:

شما باید توانایی استثنایی داشته باشید. این می تواند در علوم، هنر یا تجارت باشد. این امر با رعایت حداقل سه مورد از الزامات زیر نشان داده می شود:

  • مدرک آکادمیک در این رشته
  • 10 سال تجربه تمام وقت در این زمینه
  • مجوز یا گواهی برای فعالیت در این رشته
  • عضویت در انجمن حرفه ای مرتبط با رشته
  • شناخت در این زمینه از کارشناسان
  • سایر شواهد قابل مقایسه از توانایی استثنایی

فرآیند ویزای EB2

این مراحل شامل اما محدود به موارد زیر نیست:

  • گواهی کار دائم
  • فرم I-140 را تکمیل و ارسال کنید
  • مصاحبه نهایی گرین کارت (در کنسولگری ایالات متحده یا با خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده USCIS)

گواهینامه کار PERM

هر دو ویزای EB2A و EB2B نیاز به یک حامی کارفرما برای ارسال درخواست شما دارند. اگر برای ویزای EB2A یا EB2B درخواست می‌کنید، اسپانسر شما باید گواهینامه کار PERM را پر کند.

هدف از صدور گواهینامه کار PERM محافظت از کارگران ایالات متحده و بازار کار ایالات متحده است. قبل از اینکه بتوانید مدارک دیگری را ارسال کنید، باید یک گواهی کار تایید شده PERM داشته باشید. این کار با ارسال فرم ETA 9089 به وزارت کار انجام می شود.

قبل از اینکه بتوانید گواهی کار PERM خود را ارسال کنید، باید چندین کار را انجام دهید. اولاً، باید یک پیشنهاد شغلی معتبر از طرف شرکت برای متقاضی وجود داشته باشد. ثانیاً، شرکت باید دستمزد بالا تعیین کند. ثالثاً، شرکت باید ثابت کند که هیچ کارگر آمریکایی واجد شرایط برای این کار وجود ندارد.

فرم I-140 را تکمیل و ارسال کنید

پس از دریافت اخطار مبنی بر تایید گواهی کار PERM شما، متقاضی باید فرم I-140 را ارسال کند. این باید با خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) ثبت شود و همراه با فرم I-140، باید تمام هزینه های تشکیل پرونده و سایر اسناد مربوطه را ارسال کنید.

مطالب مفيد  اعلام طرح سطوح مهاجرت کانادا 2023-2025

مصاحبه با سازمان خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) یا کنسولگری ایالات متحده

اگر فرم I-140 شما توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) تایید شده باشد، فرم I-797 را دریافت خواهید کرد. این بدان معناست که شما مجاز به درخواست ویزای EB2 در کنسولگری ایالات متحده هستید. یک تاریخ با اولویت EB2 دریافت خواهید کرد. تاریخ دقیق بستگی به این دارد که چند نفر دیگر نیز برای ویزای EB2 درخواست می کنند. هنگامی که تاریخ شما فرا رسید، برنامه ریزی می کنید و به یک مصاحبه در کنسولگری ایالات متحده می روید.

افسر کنسولی ایالات متحده با شما مصاحبه خواهد کرد. آنها سؤالاتی در مورد آنچه که شما در ایالات متحده انجام خواهید داد تا واجد شرایط بودن شما را تأیید کنند، می پرسند. اگر تایید شده باشید، می توانید تحت ویزای EB2 به عنوان مقیم دائم به ایالات متحده بروید.

مدارک مورد نیاز برای ویزای EB2

مدارک زیادی وجود دارد که ممکن است برای درخواست ویزای EB2 مورد نیاز باشد. لیست زیر یک لیست کلی است. با این حال، فرم های خاصی که به آنها نیاز خواهید داشت به موقعیت خاص شما بستگی دارد.

  • مدارک تحصیلی
  • مقالات یا انتشارات توسط یا درباره شما
  • نامه های کارشناسان این حوزه
  • کپی قراردادهای بین کارفرما و شما
  • نامه هایی از کارفرمایان فعلی یا قبلی
  • شواهدی مبنی بر کمک هزینه ها یا اختراعات

چه فرم هایی برای درخواست ویزای EB2 مورد نیاز است؟

فرم ETA-750: فرم ETA-750 درخواست گواهی اشتغال برای خارجی ها است. این فرم به عنوان بخشی از گواهینامه کار PERM ارسال می شود. قبل از ارسال دادخواست باید تایید شود. این فرم توسط کارفرمای ایالات متحده تکمیل می شود. تایید به این معنی است که این شغل به هیچ کارگر آمریکایی آسیب نمی رساند.

فرم I-140: فرم I-140 درخواست مهاجرت برای کارگران خارجی است. این فرم توسط کارفرمای ایالات متحده از طرف متقاضی ثبت می شود.

هزینه ویزای EB2

چندین هزینه در ارتباط با فرآیند درخواست ویزای EB2 وجود دارد. این هزینه ها ممکن است متغیر باشند. لطفاً توجه داشته باشید که بیشتر آنها توسط متقاضی پرداخت می شود نه کارفرما یا شرکت.

  • هزینه پر کردن فرم I-140 ویزا: 700 دلار
  • هزینه پر کردن فرم I-485 (در صورت لازم): 750-1.140 دلار، بسته به سن
  • هزینه بیومتریک (در صورت لازم): 85 دلار
  • هزینه پر کردن فرم DS-260 (در صورت لازم): 230 دلار
  • هزینه پردازش حق بیمه (در صورت لازم): 440 دلار
  • سایر هزینه ها (از جمله فتوکپی، ترجمه و هزینه وکیل): بر حسب مورد متفاوت است
مطالب مفيد  مهاجرت به سوئیس

زمان پردازش ویزای EB2

زمان کلی پردازش درخواست ویزای EB2 شما به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از زمان درخواست، کشور مبدا و موارد خاص شما. معمولاً باید حدود 6 ماه پس از تشکیل پرونده، پاسخ گواهی کار PERM خود را دریافت کنید. با این حال، اگر شما تحت شرایط خاصی هستید، این روند می تواند حدود یک سال به تعویق بیفتد. به همین دلیل، مهم است که اقدامات احتیاطی زیادی را برای موفقیت گواهینامه کار PERM خود انجام دهید.

در مرحله بعد، دادخواست شما (فرم I-140) باید بررسی و تایید شود. این معمولاً حدود شش ماه طول می کشد، اما در برخی موارد، می توانید برای پردازش حق بیمه پرداخت کنید. این تضمین می کند که ظرف 15 روز پاسخی را خواهید شنید. پس از این، باید منتظر تاریخ اولویت خود برای مصاحبه با یک افسر کنسولی یا توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) باشید. برای برخی از کشورها، شما می توانید به محض بازگرداندن دادخواست خود مراجعه کنید. برای کشورهای دیگر، تاریخ شما ممکن است چندین سال طول بکشد. بنابراین، در حالی که زمان می تواند به طور گسترده ای متفاوت باشد. روند درخواست ویزای EB2 می تواند بین یک تا چند سال طول بکشد.

نتیجه گیری

EB2 یک دسته گرین کارت است که برای افرادی که توانایی استثنایی یا مدارک تحصیلی پیشرفته دارند در دسترس است. این گزینه خوبی برای افراد واجد شرایطی است که خواهان وضعیت اقامت دائم را دریافت کنند. اکنون باید درک بسیار قوی تری از بسیاری از جنبه های ویزای EB2، از جمله مزایا، الزامات، و روند درخواست آن داشته باشید.

 

با ما در ارتباط باشید.

4224 780 535 (+90)

www.anktour.com

آدرس:

Kızılay, Meşrutiyet Cd. No:5 D:11, 06420 Cankaya/Ankara