ویزای اسپانسر شیپ کانادا 2024

ارسال شده در: اخبار | 0

افراد بالای 18 سال که مقیم یا سیتیزن کانادا هستند، قادرند افراد و اقوام درجه یک از جمله همسر، فرزندان، پدر، مادر، پدر بزرگ، مادربزرگ و برخی از افراد واجد شرایط را تحت ویزای اسپانسرشیپ کانادا برای زندگی به این کشور بیاورند. افراد نامبرده شده با استفاده از ویزای اسپانسرشیپ می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

شخصی که اسپانسر اعضای خانواده خود می‌شود قراردادی را امضا می‌کند که مبنی بر این قرار داد می‌بایست تمامی هزینه‌های مسکن، خوراک و پوشاک شخصی که اسپانسر کرده و برای وی درخواست اقامت کرده است پرداخت کند. بر اساس این قرارداد امضا شده، فرد تضمین می‌کند که فرد اسپانسر شونده بعد از حضور در کشور کانادا از دولت برای مصارف زندگی و کمک هزینه‌های خود درخواست کمک نمی‌کند و او تمامی هزینه‌ها را پرداخت خواهد کرد. در صورتی که فرد اسپانسر شونده از دولت درخواست کمک کند، فرد اسپانسر کننده باید این پول را به دولت بازگرداند.

شرایط لازم برای اسپانسرشیپ کانادا

افرادی که می‌خواهند از طریق برنامه اسپانسرشیپ، اعضای خانواده خود را به کانادا ببرند، در ابتدا می‌بایست مطمئن شوند که آیا شرایط لازم برای اسپانسر شدن را دارند و یا اینکه باید بدانند که آیا فرد مورد نظر شرایط آمدن به کانادا را دارد یا خیر؟ متقاضی اسپانسرشیپ باید شرایط زیر را داشته باشد تا درخواست وی پذیرفته شود. این شرایط شامل:

  • فرد باید شهروند کانادا باشد و اقامت دائم این کشور را داشته باشد.
  • سن فرد متقاضی باید بالای 18 سال باشد.
  • در طی چند سال قبل از درخواست (حدود 3 سال قبل) باید درآمد لازم برای زندگی را کسب کرده باشد. (یا به گونه‌ای می‌توان گفت که 3 سال در کانادا کار کرده و پس انداز داشته باشد)
  • تعهد دهد که فرد اسپانسرشده را حمایت مالی کرده و تمامی هزینه‌های وی را پرداخت ‌می‌کند.
  • در صورتی که می‌خواهید از دولت برای تامین هزینه‌های فرد کمک بگیرید، باید تعهد دهید که آن پول را برمی‌گردانید.
  • فرد اسپانسر می‌تواند برای والدین، خواهر و برادری که زیر سن قانونی هستند، پدر بزرگ و مادر بزرگ و همسر درخواست اسپانسر شیپ شدن بدهد. در صورتی که خواهر یا برادر وی بالای سن 18 سال بوده یا اینکه ازدواج کرده باشد درخواست وی پذیرفته نخواهد شد.
مطالب مفيد  مهاجرت به آمریکا از طریق کار 2024

چه کسانی برای اسپانسرشیپ واجد شرایط هستند؟

بهتر است بدانید که شرایط خاصی برای اسپانسرشیپ شدن در کانادا گذاشته شده است که باعث می‌شود بعضی از افراد واجد شرایط اسپانسر شدن شوند و بعضی دیگر شرایط لازم را نداشته باشند.

بر همین اساس و دلیل فرد اسپانسر باید بالای 18 سال سن داشته باشد و در صورتی که می‌خواهد برای همسر خود درخواست بدهد، هیچ کدام از آنها (نه اسپانسرکننده و نه اسپانسرشونده) نباید با فرد دیگری ازدواج کرده باشد. در این صورت امکان اسپانسر شدن را نخواهد داشت.

اگر فرد اسپانسر قبلا فردی را به عنوان همسر به کانادا آورده یا اینکه اسپانسر او شده باشد و چیزی کمتر از 3 سال از این روند می‌گذرد، او نمی‌تواند اسپانسر فرد دیگری شود.

فرد اسپانسر باید تمکین مالی داشته باشد و بتواند تمامی هزینه‌ها را پرداخت کند. همچنین باید اشاره کرد که فرد نباید هیچ گونه کمکی از دولت دریافت کند و ثبات مالی داشته باشد.

اسپانسرشیپ همسر

همسر یا همان شریک زندگی یکی از افرادی است که از طریق برنامه اسپانسر شیپ می‌تواند وارد کانادا شود. در تعریف این قانون همسر به کسی گفته می‌شود که به عقد یک شهروند کانادایی درآمده و طبق این قانون ممکن است این فرد جنس مخالف یا هم جنس باشد.

شهروند کانادایی با داشتن شرایط لازم و انجام تمامی مراحل می‌تواند اسپانسرشیپ حضور همسر خود در کانادا شود و به گونه‌ای نقش حامی همسر خود را بازی می‌کند. البته امکان لغو اسپانسرشیب بودن همسر وجود دارد. در صورتی می‌توان این کار را انجام دهد که فرد هنوز اقامت دائم خود را دریافت نکرده باشد. اما اگر بعد از دریافت اقامت دائم، فرد اسپانسرشیپ بودن خود را لغو کند باز هم باید هزینه فرد اسپانسر شده را تا 3 سال پرداخت کند.

مطالب مفيد  قوانین جدید ویزای شینگن 2024

اسپانسرشیپ کودکان تحت تکلف

یکی از برنامه‌ها اسپانسرشیب شدن برای کودکان است تا والدین بتوانند فرزندان وابسته به خود را یه این کشور بیاورند. افراد مقیم کانادا و همچنین افرادی که با ویزای کار کانادا زندگی‌ می‌کنند، می‌توانند اسپانسر فرزندان وابسته به خود شوند. در مرحله اول باید اداره مهاجرت تائید کند که این فرزند متعلق به اسپانسرکننده است و بعد از تائید شدن فرد امکان دریافت ویزا را خواهد داشت.

فرد اسپانسر باید مدارکی را ارائه دهد که نشان دهنده رابطه وی با فرد اسپانسرشونده است. این مدارک شامل:

  • اثبات رابطه خونی بین فرزند و پدر و مادر
  • در صورتی که کودک را به فرزندخواندگی پذیرفته‌اید، باید مدارکی مبنی بر این امر ارائه دهید.
  • البته باید گفت که فرزند باید زیر سن قانونی باشد.

اسپانسرشیپ والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ

افراد مقیم کانادا می‌توانند برای والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ خود درخواست اسپانسر شدن بدهند. هر ساله کشور کانادا تعداد زیادی مهاجر از این طریق قبول می‌کند و به آنها اقامت خود را می‌دهد. در سال 2018 این تعداد بیش از هزاران پرونده بود که دولت بیشتر آنها را پذیرفت. این مهاجرین بعد از ورود به کانادا اقامت این کشور را دریافت می‌کنند و می‌توانند بعد از مدت زمانی درخواست شهروندی این کشور را نیز بدهند.

قوانین اسپانسرشیپ والدین به کانادا

دولت کانادا قوانینی را برای ارائه درخواست اسپانسرشیپ شدن ارائه کرده است تا فقط افرادی که شرایط لازم برای حضور در کانادا را دارند بتوانند از طریق اسپانسرشیپ وارد این کشور شوند. فردی که می‌خواهد والدین خود را دعوت کند و اسپانسر آنها شود باید مقیم کانادا باشد و باید قادر به تامین هزینه‌های زندگی او در کانادا باشد. فرد اسپانسر شده نیز باید تحت پوشش بیمه بین‌الملل بوده و این بیمه برای مدت زمان یک سال اعتبار داشته باشد. همچنین سازمان CIC تائید کند که این فرد اسپانسر شده سالم است و مشکلاتی روحی و روانی ندارد.

مطالب مفيد  اقامت انگلیس از طریق ویزای کاری 2024

مدارک لازم برای اسپانسر کردن والدین برای مهاجرت به کانادا

افرادی که می‌خواهند برای والدین خود اسپانسر شوند باید مدارکی را ارئه دهند که این مدارک شامل:

  • ارائه کارت یا گواهی شهروندی کانادا
  • مدرکی مبنی بر ثبت ورود به کانادا
  • تائیدیه اقامت دائم
  • پاسپورت کانادایی
  • گواهی تولد در کانادا

 

با ما در ارتباط باشید.

4224 780 535 (+90)

www.anktour.com

آدرس:

Kızılay, Meşrutiyet Cd. No:5 D:11, 06420 Cankaya/Ankara