هنگام رد شدن ویزای شینگن چه باید کرد

ارسال شده در: اخبار | 0

اگر درخواست ویزای شما رد شده و دلیل آن را متوجه نشدید، می توانید درخواست بررسی مجدد کنید. (حق اعتراض به تصمیم مقام رسمی)

شما می توانید شخصاً درخواست تجدید نظر کنید یا از شخص دیگری (مثلاً وکیل یا هر نماینده ای) پیگیر بررسی مجدد باشید اما برای اینکار وکالتنامه ای با امضای شما لازم است. اعتراض فرزندان بالای 18 سال و کمتر باید توسط والدین صورت گیرد.

نکات قابل توجه در مورد مقررات قانونی در درخواست اعتراض ریجکتی ویزا از ترکیه

دو حالت در مورد ریجکتی ویزای شما وجود دارد

  1. اطلاعاتی در مورد بند ریجکتی در درخواست ویزای وجود داشته باشد
  2. اطلاعاتی در مورد بند ریجکتی در درخواست ویزای وجود نداشته باشد

در این حالت ها از نظر حقوقی چکار بایستی کرد.

اگر اطلاعاتی در مورد بند ریجکتی در درخواست ویزای وجود داشته باشد (مثلاً در ویزای شینگن) نکته قابل توجه به شرح زیر است:

– حداکثر یک ماه پس از رد درخواست، درخواست تجدید نظر باید توسط بخش ویزا دریافت شود.

– دادخواست باید به زبان همان کشور یا به زبان انگلیسی، به صورت کتبی و با امضای شخصی (از طریق فکس، از طریق پست یا به عنوان پیوست به ایمیل اسکن شده) ارسال شود. فرم خاصی وجود ندارد. ضمناً جهت ضمیمه دادخواست اعتراضی که به دپارتمان ویزا ارسال کرده اید، لطفاً کد شماره شش یا هفت رقمی، نام، تاریخ تولد و آدرس ایمیل خود را در پاسخ رد ارسال نمایید.

– مقتضى است در دادخواست تجدیدنظر خود توضیحی درج شود. خواهشمند است دلایل ذکر شده در پاسخ ردی که به شما داده شده است را ذکر نمایید. در صورت امکان، دلایلی را که در نامه خود بیان کرده اید با اسناد ترجمه شده به آلمانی مستند کنید. مدارکی که به بخش ویزا ارسال کرده اید نیازی به ارسال مجدد ندارد.

مطالب مفيد  بیمه مسافرتی چیست؟

– پرداخت مجدد صورت نمی گیرد.

اگر اطلاعاتی در مورد بند ریجکتی در درخواست ویزای وجود نداشته باشد به شرح زیر است:

– دادخواست اعتراض باید حداکثر یک سال پس از رد شدن توسط بخش ویزا دریافت شود.

پس از ارسال دادخواست تجدید نظر، بررسی دقیق توسط بخش ویزا ممکن است چندین ماه (معمولا تا 3 ماه) طول بکشد. پس از بررسی درخواست تجدید نظر با شما تماس گرفته خواهد شد. توصیه می کنیم به جای اعتراض به درخواست های ویزای شینگن که به دلیل مفقود شدن مدارک یا انقضای مدت سفر رد می شوند، با مشخص کردن تاریخ سفر جدید در ازای مدارک تکمیل شده و هزینه، مجددا درخواست دهید.

علیه رد درخواست می توان در دادگاه طرح دعوا کرد. در صورت وجود اطلاع از مقررات قانونی در رد مهلت طرح دعوی یک ماه از تاریخ ابلاغ ابلاغ می باشد. در صورت عدم اطلاع از مقررات قانونی در رد، مدت طرح دعوی یک سال از تاریخ ابلاغ می باشد.

شرکت مهاجرتی آنکاتور با مجوز رسمی از کشور ترکیه متشکب از وکلای مجرب حقوقی دارای سوابق درخشان در زمینه وکالت رفع ریجکتی ویزا از ترکیه میتواند برای اندسته از دوستانی که متاسفانه از ترکیه ریجکتی داشتند کمک کند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با راهکارهای رفع ریجکت ویزای شینگن ، انگلیس ، کانادا  و آمریکا از ترکیه کافی است با یکی از پل های ارتباطی تماس حاصل فرمایید.