انتقال درون شرکتی یا (ICT) چیست؟

ارسال شده در: اخبار | 0

ICT یک مسیر مهاجرتی تحت برنامه تحرک بین المللی است که به صاحبان مشاغل خارجی واجد شرایط اجازه می دهد تا مشاغل خود را به کانادا منتقل کرده و مجوز کار دریافت کنند. از طریق مسیر ICT، شما قادر خواهید بود مجوز کار ICT و در نهایت اقامت دائم (PR) را دریافت کنید. در بیشتر موارد، همسر و فرزندان متقاضی اصلی به ترتیب مجوز کار و مجوز تحصیل دریافت می کنند.

چه کسی می تواند برای برنامه ICT درخواست دهد؟

برنامه انتقال درون شرکتی برای جذب شرکت های معتبر از سراسر جهان برای گسترش فعالیت های خود به کانادا طراحی شده است. 3 دسته از افراد ممکن است از این برنامه بهره مند شوند:

  • صاحبان مشاغل، کارآفرینان و سهامداران شرکت های موفقی که در حال حاضر سمت های اجرایی در آن شرکت دارند و قصد انجام کارهای مشابه در کانادا را دارند.
  • مدیران ارشد و مدیران عملکردی که در حال حاضر در یک شرکت خارجی مشغول به کار هستند و قصد دارند سمتی مشابه در کانادا داشته باشند.
  • کارمندان مهم یک کسب و کار که دانش تخصصی پیشرفته ای دارند که منحصر به فرد یا غیر معمول است.

افرادی که یکی از موقعیت‌های فوق را اشغال می‌کنند باید چندین شرط اضافی را که در زیر توضیح داده شده است، داشته باشند تا مجوز کار تحت برنامه ICT را بگیرند.

الزامات انتقال داخل شرکت ICT کانادا

کارآفرینانی که صاحب کسب و کارهای موفق در کشور خود هستند، می توانند برای گسترش تجارت خود به کانادا برای ICT WP درخواست دهند. چندین الزام اضافی وجود دارد که کارآفرینان باید برای دریافت مجوز کار تحت برنامه ICT رعایت کنند، از جمله موارد زیر:

  • شرکت اصلی باید حداقل 12 ماه (اما در حالت ایده آل حداقل 3 سال) قبل از توسعه به کانادا فعال باشد.
  • شرکت اصلی باید از نظر مالی سالم باشد و توانایی پشتیبانی از عملیات خارجی در کانادا را داشته باشد.
  • متقاضی که به دنبال WP ICT است باید حداقل 12 ماه در سه سال گذشته قبل از درخواست مهاجرت با شرکت اصلی کار در ارتباط باشد.
  • شرکت اصلی باید با شرکت در کانادا به عنوان یک شرکت ناظر، شرکت تابعه یا وابسته مرتبط باشد.
مطالب مفيد  مهاجرت به آلمان از طریق کار در سال 2024

اگر توسعه اولیه یک شرکت خارجی به کانادا باشد، افسران مهاجرت نیز موارد زیر را بررسی خواهند کرد:

  • آیا طرح کسب و کار درستی وجود دارد که نشان دهد عملیات کانادا یک شرکت قابل دوام خواهد بود و می تواند درآمد کافی برای پوشش هزینه های خود و جبران خسارات کارکنان خود ایجاد کند؟
  • آیا این گسترش منجر به ایجاد شغل برای کانادایی ها خواهد شد؟
  • آیا شرکت به اندازه ای بزرگ خواهد بود که به یک مدیر اجرایی یا مدیر در کانادا نیاز داشته باشد؟

بنابراین، اگر اولین کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در کانادا باشد، شرکت‌ها موظفند ثابت کنند که گسترش به کانادا برای شرکت منطقی است و فعالیت‌های تازه تاسیس در کانادا به احتمال زیاد موفق خواهند شد و به اندازه کافی بزرگ می‌شوند تا کارکنان محلی را استخدام کنند. بنابراین، برای شرکت‌هایی که برای اولین بار در کانادا گسترش می‌یابند، ارائه یک مورد تجاری محکم و توضیح منطقی برای گسترش علاوه بر رعایت معیارهای واجد شرایط بودن برای برنامه‌های ICT بسیار مهم است.

مبلغ سرمایه گذاری برای گسترش اولیه کسب و کار شما به کانادا

دولت کانادا حداقل مبلغ سرمایه گذاری را برای شرکت هایی که در کانادا توسعه می یابند تعیین نمی کند. با این حال، شرکت ها باید از نظر مالی سالم و دارای سرمایه لازم برای پشتیبانی از عملیات جدید خود در کانادا و استخدام استعدادهای محلی باشند.

بنابراین، شرکت ها باید بتوانند فروش ناخالص بیش از 250,000 دلار در سال و دسترسی به وجوه نقد به مبلغ حداقل 100,000 دلار را برای پوشش هزینه های عملیاتی سال اول نشان دهند. علاوه بر سرمایه اولیه سرمایه گذاری، متقاضیان باید نشان دهند که اگر تا پایان سال اول به خودکفایی نرسد، به وجوه یا دارایی های اضافی برای حمایت از کسب و کار در کانادا دسترسی دارند.

مطالب مفيد  پرتقاضاترین مشاغل اکسپرس اینتری (Express Entry) در کانادا

چگونه می توان برای اجازه کار انتقال درون شرکتی اقدام کرد؟

برای درخواست برای هر برنامه مهاجرتی در کانادا، متقاضیان باید ابتدا تأیید کنند که آیا معیارهای واجد شرایط بودن آن برنامه را دارند یا خیر. متقاضیان همچنین باید یک استراتژی محکم در مورد نحوه ارائه پرونده خود به مقامات مهاجرت کانادا ایجاد کنند. در مرحله بعد، متقاضیان باید مدارک قوی را برای حمایت از درخواست مهاجرت خود جمع آوری کنند و توضیحات مفصلی را در مورد اینکه چگونه معیارهای واجد شرایط بودن را برآورده می کنند و چرا حضور آنها در کانادا ضروری است، ارائه دهند.

مرحله 1: ثبت شرکت خود در کانادا به عنوان ناظر، شرکت تابعه یا وابسته به شرکت اصلی خود.

مرحله 2: یک طرح تجاری تهیه کنید که فعالیت تجاری پیشنهادی، تحقیقات بازار و نحوه برنامه ریزی شما برای اجرای یک عملیات سودآور در کانادا را مشخص می کند. مطمئن شوید که برنامه استخدام و پیش بینی جریان نقدی خود را برای حداقل 2-3 سال مطابق با استانداردهای صنعت درج کرده اید.

مرحله 3: تمام مدارک مورد نیاز (مانند صورتحساب بانکی، اساسنامه، شواهد صندوق های سرمایه گذاری و غیره) را جمع آوری کنید و درخواست مجوز کار خود را آماده کنید.

مرحله 4: درخواست مجوز کار خود را ارسال کنید و منتظر تصمیم باشید.

مدت زمان مجوز کار ICT

مجوزهای کار ICT معمولاً برای 1 تا 2 سال صادر می شود. اگر آنها توسط یک شرکت نوپا استخدام شوند، مجوز کار WP فقط برای 1 سال معتبر خواهد بود. برخی از اتباع کشورهای معاف از ویزا از WP 3 ساله بهره مند می شوند. مجوز کار را می توان برای 2 تا 3 سال دیگر برای مجموع تا 5 سال برای کارکنان دانش تخصصی و 7 سال برای مدیران اجرایی تمدید کرد.

مطالب مفيد  ویزای آلمان برای انجام آموزش های فنی و حرفه‌ای (Ausbildung)

با این حال، افسران مهاجرت ممکن است برای افرادی که در شرکت‌های تازه تاسیس در کانادا استخدام می‌شوند، مجوز کار به مدت یک سال صادر کنند.

تحت این برنامه، دریافت مجوز کار از طریق معاف شدن از ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) (C12) امکان پذیر است. با این حال، در برخی موارد، LMIA مورد نیاز خواهد بود.

انتقال از برنامه ICT کانادا به مقیم دائم کانادا

پس از یک سال کار تمام وقت برای شرکت کانادایی، تبعه خارجی ممکن است واجد شرایط درخواست اقامت دائم از طریق برنامه اکسپرس اینتری شود. این امر معمولاً منجر به افزایش قابل توجهی در امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) آنها می شود که می تواند منجر به انتخاب تحت رده FWS جریان EE و دعوت به درخواست اقامت دائم از مقامات مهاجرت شود.

 

با ما در ارتباط باشید.

4224 780 535 (+90)

www.anktour.com

آدرس:

Kızılay, Meşrutiyet Cd. No:5 D:11, 06420 Cankaya/Ankara