اقامت از طریق سرمایه گذاری در مونته نگرو 2024

ارسال شده در: اخبار | 0

در سال 2015، دولت مونته‌نگرو تصمیم گرفت تا با الگوبرداری از کشورهای اروپایی، سرمایه‌گذاران خارجی بیشتری را جذب کند و اقامتگاه با سرمایه‌گذاری را ایجاد کند. با این حال، این برنامه تنها از سال 2018 شروع  شد.

بر اساس این برنامه، یک خارجی که علاقه مند به اخذ مجوز اقامت مونته نگرو است، باید شرایط زیر را رعایت کند:

  • واریز 100.000 یورو به صندوق کمک های مالی دولت مونته نگرو.
  • سرمایه گذاری 250.000 یورو در املاک و مستغلات در بخش شمالی کشور که توسعه نیافته تلقی می شود.
  • سرمایه گذاری 450.000 یورو در املاک و مستغلات در بخش جنوبی کشور که یک منطقه توسعه یافته محسوب می شود.

در حالی که شرط اول اجباری است، حداقل یکی از شرایط دوم باید رعایت شود. از طریق این برنامه، مونته نگرو به یکی از جذاب ترین کشورها برای سرمایه گذارانی تبدیل شده است که به دنبال اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری هستند.

اجازه اقامت از طریق سرمایه گذاری را می توان در مدت زمان بسیار کوتاهی که تا 4 هفته طول می کشد، دریافت کرد. بر اساس این برنامه، متقاضی می تواند در مدت 6 ماه تابعیت مونته نگرو را دریافت کند.

نحوه اخذ اقامت مونته نگرو از طریق برنامه استارت آپ (StartUp) در سال 2024

طرح ویزای استارت آپ یکی از موفق ترین برنامه های راه اندازی شده توسط بسیاری از کشورهای اروپایی است که مدتی است در مونته نگرو نیز در دسترس است. اغلب در مقایسه با اقامت از طریق سرمایه گذاری، این طرح یک مزیت مهم نسبت به آن دارد و آن نیاز به سرمایه گذاری کمتر است.

متقاضیان خارجی که به دنبال دریافت مجوز اقامت در مونته نگرو تحت این برنامه هستند، باید حداقل 100.000 یورو در پروژه هایی مانند املاک، تحقیق و توسعه و شرکت های جدید فعال در زمینه های مختلف سرمایه گذاری کنند.

مطالب مفيد  ویزای کار کشور مونته نگرو از ترکیه

طرح استارت‌آپ یکی از جدیدترین گزینه‌ها برای کسانی است که می‌خواهند مجوز اقامت مونته‌نگرو در سال 2024 دریافت کنند. می‌توان از آن برای ایجاد هر نوع فعالیتی استفاده کرد.

حتی اگر این برنامه زودتر راه اندازی شده باشد، روند و الزامات مربوط به آن در سال 2024 یکسان است و کسانی که می خواهند از طریق آن مجوز اقامت مونته نگرو را دریافت کنند، از روش های مهاجرتی ساده بهره مند خواهند شد.

اخذ تابعیت مونته نگرو

یکی از مراحل طبیعی پس از اخذ اقامت دائم مونته نگرو، اخذ شهروندی این کشور است. تحت شرایط عادی، شهروندی مونته نگرو را می توان پس از 10 سال زندگی متوالی در کشور بر اساس تمدید مجوز اقامت دریافت کرد.

برای اینکه یک شهروند خارجی اجازه درخواست پاسپورت مونته نگرو را داشته باشد، باید ثابت کند که تمکن مالی کافی را برای زندگی در کشور مونته نگرو دارد. داشتن یک تجارت یا شغل می تواند به کسانی که برای شهروندی درخواست می کنند کمک کند.

اخذ تابعیت از طریق سرمایه گذاری در مونته نگرو نیز بر اساس برنامه فوق امکان پذیر است که طی 6 ماه می توان پاسپورت مونته نگرو را دریافت کرد.

چرا مهاجرت به مونته نگرو از دیگر کشورهای اروپا بهتر است؟

بسیاری از شهروندان خارجی که در جستجوی یک کشور اروپایی برای جابجایی هستند، چند لحظه قبل از تصمیم گیری برای مونته نگرو به عنوان مقصد بعدی خود، زمان می برند، زیرا این کشور عضو اتحادیه اروپا نیست. با این حال، مونته نگرو در حال حاضر در حال تبدیل شدن به یک کشور اتحادیه اروپا است. علاوه بر این، اکثر قوانین ملی آن، از جمله قوانین مربوط به مالیات، از دستورالعمل های اتحادیه اروپا تبعیت کرده اند تا زمانی که کشور بخشی از اتحادیه باشد. علاوه بر این، مونته نگرواز قبل یورو را به عنوان ارز رسمی پذیرفته است.

مطالب مفيد  چگونه مجوز کار یا همان چالیشما ایزنی (Çalışma Izni) در ترکیه بگیریم؟

با در نظر گرفتن این واقعیت که مونته نگرو از یورو به عنوان ارز رسمی استفاده می کند، به آن کمک کرده است تا یک اقتصاد ثابت را حفظ کند که به ثبات برای کارکنان و صاحبان شرکت تبدیل می شود.

وقتی در مورد شرکت های داخلی صحبت می شود، این شرکت ها از یکی از پایین ترین نرخ های مالیات شرکتی در اروپا بهره می برند که تنها 9 درصد است. مونته نگرو نسبت به بسیاری از کشورها مالیات بر درآمد بسیار پایین تری دارد و نرخ پایه آن بین 9 تا 15 درصد است. علاوه بر این، همه کسانی که در مونته نگرو شرکت راه اندازی می کنند، واجد شرایط اقامت کشور هستند.

هزینه زندگی در مونته نگرو

بر اساس شاخص هزینه زندگی موئسسه Numbeo در سال 2023، مونته نگرو با هزینه های زندگی قابل مقایسه با هزینه های زندگی گرجستان در رتبه 85 قرار دارد. در نتیجه، در میان کشورهای اروپایی با قیمت مناسب قرار دارد.

در مقایسه با اروپای غربی، قیمت ملک در مونته نگرو متوسط ​​است. قیمت هر متر مربع در پودگوریتسا، پایتخت مونته نگرو و مرکز اصلی زندگی مهاجران، به طور متوسط ​​1.500 یورو است. برای کشوری که قرار است به اتحادیه اروپا ملحق شود، این هزینه بسیار کم است.

هزینه های تقریبی ماهانه زندگی برای یک فرد:

  • 500 یورو به عنوان اجاره
  • 100 یورو برای قبض آب و برق
  • هزینه وعده های غذایی حدود 300 یورو
  • حمل و نقل می تواند به 150 یورو

سوالات متداول در مورد اجازه اقامت در مونته نگرو

  1. آیا گرفتن اجازه اقامت برای مونته نگرو با توجه به اینکه یک کشور اتحادیه اروپا نیست سخت است؟
مطالب مفيد  مزایای مهاجرت به کانادا در سال 2024

خیر، دریافت مجوز اقامت مونته نگرو کار دشواری نیست، زیرا دولت به مقررات اتحادیه اروپا که به شهروندان خارجی اجازه می دهد تحت شرایط بسیار سودمند برای ویزای اقامت موقت یا دائم درخواست دهند، احترام می گذارد.

  1. مدت زمان اخذ اقامت مونته نگرو چقدر است؟

پروسه اخذ اقامت مونته نگرو بسته به روشی که برای درخواست آن تصمیم گرفته اید، در عرض چند هفته تکمیل می شود.

  1. چرا باید برای اقامت مونته نگرو در سال 2024 اقدام کنم؟

مونته نگرو محیطی امن، شاد و شگفت انگیز را برای زندگی با خانواده فراهم می کند، “بیمه نامه” را با امنیت خانواده در صورت بی ثباتی اقتصادی یا سیاسی تضمین می کند. تابعیت دوگانه و چند تابعیتی از نظر قانونی در مونته نگرو امکان پذیر است و هیچ الزامی برای زبان وجود ندارد. علاوه بر همه اینها، مونته نگرو هر ساله به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در کنار یونان، اسپانیا و سایر کشورهای محبوب معرفی می شود.

 

با ما در ارتباط باشید.

4224 780 535 (+90)

www.anktour.com

آدرس:

Kızılay, Meşrutiyet Cd. No:5 D:11, 06420 Cankaya/Ankara