ویزای استارتاپ پرتغال

ارسال شده در: اخبار | 0

ویزای استارت آپ پرتغال برای کارآفرینانی در نظر گرفته شده است که پروژه های نوآورانه را در این کشور راه اندازی می کنند. قوانین اخذ این ویزا در مواد 60 و 81 قانون مهاجرت پرتغال REPSAE مشخص شده است.

برای دریافت ویزا، باید درخواستی را به پورتال IAPMEI، آژانسی که بودجه برنامه‌های کارآفرینان را تأمین می‌کند، ارسال کنید. سپس، یک پروژه تجاری نوآورانه ارائه دهید و یک استارتاپ افتتاح کنید. حداکثر پنج شریک ممکن است در برنامه گنجانده شوند. متقاضی اصلی نباید شهروند یا مقیم اتحادیه اروپا باشد.

پرتغال مانند بسیاری از کشورهای اروپایی علاقه مند به جذب افراد و شرکت هایی است که در این کشور کار کنند و به بودجه کشور مالیات پرداخت کنند. به همین منظور، مسئولان برنامه های متعددی را برای جابجایی و قانونی سازی راه اندازی کرده اند. از جمله برنامه ویزای استارتاپ پرتغال است که از سال 2018 آغاز شده است. تحت این برنامه، یک سازمان دولتی IAPMEI (سازمان های رقابت پذیری و نوآوری) وجود دارد که به همراه انکوباتورهای کسب و کار درخواست های ویزاهای راه اندازی را بررسی می کنند.

*انکوباتورهای استارت‌آپ مراکز تخصصی هستند که می‌توانند به سرمایه‌گذاری‌ها و استارت‌آپ‌ها در مراحل اولیه کمک کنند تا برخی از چالش‌برانگیزترین جنبه‌های اداره یک کسب‌وکار را بررسی کنند.

ویزای استارتاپ منجر به دریافت مجوز اقامت پرتغال می شود. اولین کارت برای دو سال صادر می شود و برای سه سال قابل تمدید است. بستگان ممکن است برای الحاق خانواده اقامت دریافت کنند.

این برنامه یکی از جالب ترین راه های مهاجرت به پرتغال است به دلیل وجود مزایای زیادی از جمله:

  • برای درخواست، نیازی نیست که یک استارتاپ کارآمد و سودآور داشته باشید، فقط یک ایده در قالب یک ارائه.
  • حداکثر 5 نفر می توانند برای یک ویزای استارت آپ درخواست دهند و هر پنج نفر می توانند همزمان ویزا و اجازه اقامت دریافت کنند.
  • اجازه اقامت اولیه برای دو سال صادر می شود، سپس به راحتی برای 3 سال دیگر تمدید می شود. و سپس می توانید برای اجازه اقامت دائم یا شهروندی پرتغال درخواست دهید.
  • شما نیازی به صدور NIF (شماره مالیات) و NISS (شماره تامین اجتماعی) ندارید، نیازی به جستجوی مسکن برای اجاره، افتتاح حساب بانکی و انتقال پول ندارید. همه اینها پس از نقل مکان به پرتغال قابل انجام است.
  • شما نیازی به سرمایه گذاری ندارید، کافی است در دسترس بودن پول را به مبلغ حداقل 766 یورو به هر ارز با نرخ فعلی تبدیل کنید.
  • شما می توانید برای ویزا در کشور خود و همچنین حضور در پرتغال با ویزای شینگن اقدام کنید.
  • کل فرآیند خودکار است و به صورت آنلاین از طریق یک پورتال ویژه انجام می شود.
  • اولویت ثبت اجازه اقامت با دوره انتظار کوتاه (در مقایسه با سایر روش های قانونی سازی در پرتغال).
مطالب مفيد  ویزا 189 استرالیا (subclass)

چرا کشور پرتغال و مزایای ویزای استارتاپ آن؟

  • اقامت پرتغال با هزینه های نسبتا پایین: برای دریافت ویزای استارتاپ، باید داشتن حداقل 146 یورو را تأیید کنید که حداقل مبلغ برای یک سال اقامت در پرتغال است. این برنامه نیازی به سرمایه گذاری با مبلغ ثابت ندارد. در مقایسه، برای دریافت ویزای طلایی پرتغال باید حداقل 250.000 یورو سرمایه گذاری کرد.
  • انتقال به پرتغال: ویزای استارت آپ به دارندگان آن اجازه می دهد در پرتغال زندگی کنند، کشوری امن با آب و هوای معتدل، مناظر زیبا و استاندارد بالای زندگی. برای حفظ اقامت، باید بیش از 6 ماه متوالی یا 8 ماه در مجموع سالانه در پرتغال سپری شود.
  • سفر بدون ویزا به منطقه شنگن: شهروندان خارجی که دارای مجوز اقامت پرتغال هستند میتوانند 90 روز را در سایر کشورهای شینگن بدون ویزا بگذرانند.
  • بهینه سازی مالیاتی: هنگامی که یک کارآفرین به مدت 183 روز در سال در پرتغال زندگی می کند، مقیم مالیاتی محسوب میشود و ممکن است وضعیت مالیاتی سودمند 10 ساله را دریافت کند، (اقامت غیرعادی). این به شخص اجازه می دهد تا مالیات بر درآمدی که در خارج از کشور به دست می آید را در صورتی که در کشور دیگری با توافق مالیات مضاعف منعقد شده با پرتغال مشمول مالیات شده است، پرداخت نکند.
  • درخواست شهروندی بعد از 5 سال: شما می توانید پس از پنج سال اقامت در پرتغال برای شهروندی پرتغال درخواست دهید. انجام تجارت در آنجا ممکن است شانس تأیید شما را افزایش دهد. پاسپورت پرتغال به افراد اجازه می دهد به 187 کشور سفر کرده و به راحتی به دیگر کشورهای اتحادیه اروپا مهاجرت کنید.

شرایط ویزای استارتاپ پرتغال برای متقاضیان

کارآفرین:

  • بالای 18 سال
  • بدون سابقه کیفری
  • بدون اقامت دائم یا شهروندی در اتحادیه اروپا
  • با پول کافی برای یک سال زندگی در پرتغال؛ مبلغ مورد نیاز برای هر نفر 146 یورو است
  • بیمه سلامت
  • حداکثر 5 شریک تجاری در برنامه

همسر:

  • بدون سابقه کیفری
  • ازدواج رسمی ثبت شده با سرمایه گذار که توسط دولت به رسمیت شناخته شده باشد

فرزندان بالای 18 سال:

  • مجرد
  • از نظر مالی به متقاضی اصلی وابسته است
  • تحصیل در پرتغال

هزینه ویزای استارتاپ پرتغال برای متقاضی

شرط اولیه برای دریافت ویزای استارتاپ، افتتاح یک شرکت در پرتغال است.

  • افتتاح یک شرکت: یک کارآفرین برای ایجاد پروژه، انتقال کسب و کار خود به پرتغال یا افتتاح یک پروژه جدید، پول خرج می کند. بنا براین افتتاح یک شرکت. هیچ آستانه سرمایه گذاری اجباری وجود ندارد.
  • مقیم پرتغال: باید ثابت کنید که برای یک سال زندگی در کشور پرتغال پول کافی دارید. برای هر متقاضی حدود 200 یورو است. همچنین، یک کارآفرین برای دریافت آدرس ثبت نام باید در پرتغال مسکن اجاره یا خریداری کند.
  • هزینه های دولتی: 90 یورو برای هر نفر برای دریافت ویزا و 85 یورو برای اجازه اقامت است.
  • هزینه های اضافی: شامل بیمه درمانی است که معمولاً 400 یورو یا بیشتر هزینه دارد.
مطالب مفيد  مهاجرت از طریق سرمایه گذاری 2024

برای دریافت ویزای استارتاپ، باید یک شرکت جدید تشکیل دهید یا کسب و کار موجود خود را به پرتغال منتقل کنید

انکوباتورها و IAPMEI یک استارتاپ را بر اساس معیارهای زیر ارزیابی می کنند:

  1. پروژه ممکن است در مرحله ایده باشد، اما باید یک طرح تجاری، ارائه و اهداف مالی دقیق داشته باشد.
  2. شرکت باید بر نوآوری و فناوری متمرکز باشد.
  3. این شرکت باید روی ورود به بازارهای بین المللی تمرکز کند.
  4. باید چشم‌اندازی برای ایجاد شغل برای متخصصان با مهارت بالا وجود داشته باشد.
  5. شرکت باید این پتانسیل را داشته باشد که پس از پنج سال به بیش از 325.000 یورو گردش مالی سالانه یا ارزش دارایی ها برسد.

مراحل درخواست اجازه اقامت برای استارت آپ

کل فرآیند، از ارائه مدارک گرفته تا دریافت کارت های اجازه اقامت آماده، را می توان به دو مرحله بزرگ برای درک کل فرآیند تقسیم کرد.

  1. تایید پروژه راه اندازی: ارائه مدارک به IAPMEI، سازمانی که استارتاپ شما را مطالعه می کند و مجوز قانونی شدن را می دهد.
  2. رسمی شدن اجازه اقامت: آمدن به پرتغال و ارائه مدارک به سازمان AIMA، سازمانی که مستقیماً با مجوزهای قانونی و اقامت سروکار دارد.

مرحله تایید پروژه استارت آپ

  1. جمع آوری اطلاعات و مدارک: اینجاست که باید تمام اطلاعات پروژه خود را جمع آوری کنید و اسکن اسناد را آماده کنید.
  2. پر کردن درخواست در پورتال IAPMEI: ثبت نام در پورتال IAPMEI و پر کردن دو صفحه اول درخواست، اطلاعات کلی در مورد پروژه و هر شرکت کننده و همچنین اسکن مدارک.
  3. ارسال برنامه به انکوباتورها: شما باید یک یا چند انکوباتور را از یک لیست انتخاب کنید (بیش از 100 در پرتغال وجود دارد) و درخواستی را برای آنها ارسال کنید و از آنها بخواهید پروژه را در نظر بگیرند.
  4. تایید انکوباتور: درخواست باید توسط حداقل یک انکوباتور تأیید شود، بدون آن درخواست به IAPMEI ارسال نمی شود.
  5. ارسال درخواست برای بررسی: در اینجا بقیه فیلدهای فرم را پر می کنید و همه چیز را با دقت بررسی کنید و برنامه را ارسال کنید.
  6. عقد قرارداد با انکوباتور: شما باید یک انکوباتور را انتخاب کنید و با آنها قرارداد ببندید. سپس از انکوباتور بخواهید تا اسکن قرارداد را در پورتال IAPMEI آپلود کند.
  7. دریافت اظهارنامه دیجیتال: پس از دانلود قرارداد از انکوباتور، پورتال به شما امکان دانلود اظهارنامه را می دهد. به شما این حق را می دهد که برای اجازه اقامت اقدام کنید.
مطالب مفيد  راهنمای کامل اجاره خانه در استانبول

مرحله صدور اجازه اقامت

گرفتن قرار ملاقات در سازمان SEF

SEF سازمانی است که با قانونی کردن مهاجران در پرتغال سروکار دارد. برای درخواست در آنجا، باید از قبل یک قرار ملاقات داشته باشید. شما باید به کنسولگری پرتغال در کشور محل زندگی خود مراجعه کنید (فرض می شود که یا شهروند آن کشور هستید یا اجازه اقامت دارید). به احتمال زیاد، باید در آنجا قراری بگیرید. باید مدارک لازم را برایشان بیاورید تا بررسی کنند و ویزای نوع D برایتان صادر میکنند. این ویزا به شما اجازه می دهد تا به شکل قانونی وارد پرتغال شوید. اعتبار ویزا 180 روز است. همراه با این ویزا، یک قرار ملاقات در AIMA خواهید داشت. البته باید در نظر داشته باشید که لیست مدارک مورد نیاز شامل قرارداد اجاره به مدت یک سال و حساب در بانک پرتغالی است. به نظر می رسد که برای درخواست به کنسولگری، باید به پرتغال بروید، در آنجا حساب باز کنید، مکانی برای زندگی پیدا کنید، تمام مدارک را جمع آوری کنید و به AIMA درخواست دهید.

آماده سازی مدارک برای پذیرش

لیست مدارکی که باید به سازمان SEF ارسال شود کمی متفاوت است. به عنوان مثال، شما باید یک قرارداد اجاره ارائه دهید، به این معنی که قبل از پذیرش باید مکانی برای زندگی پیدا کنید. لیست نهایی اسناد به SEF به شرح زیر است:

  • پاسپورت شرکت کنندگان پروژه
  • قرارداد اجاره بلند مدت مسکن (حداقل یک سال)
  • گواهی اخیر عدم سوء پیشینه
  • بیانیه IAPMEI
  • قرارداد انکوباتور
  • تأیید پول در حساب بانکی پرتغال (نه مانند IAPMEI، در اینجا لازم است مبلغ حداقل 500 یورو نشان داده شود).
  • گواهی ورود قانونی به کشور
  • بیمه نامه سلامت

دریافت و ارسال مدارک به سازمان SEF

در ساعت مقرر به یکی از دفاتر سازمان SEF حضور داشته باشید، مدارک خود را تحویل دهید و منتظر کارت اجازه اقامت خود باشید. در صورت مفقود شدن مدارک از شما خواسته می شود که آنها را تکمیل کنید. سپس هزینه را پرداخت می کنید. در پایان مدرکی دریافت خواهید کرد مبنی بر اینکه منتظر کارت اجازه اقامت باشید.

گرفتن کارت اجازه اقامت

نتیجه مورد انتظار همه این فعالیت ها، دریافت کارت های اجازه اقامت شما است. آنها از طریق پست به آدرسی که به عنوان آدرس محل سکونت خود نشان می دهید برای شما ارسال خواهند شد.

 

با ما در ارتباط باشید.

4224 780 535 (+90)

www.anktour.com

آدرس:

Kızılay, Meşrutiyet Cd. No:5 D:11, 06420 Cankaya/Ankara