مهاجرت به نروژ

ارسال شده در: اخبار | 0

نروژ کشوری کوهستانی و عضو پیمان شینگن با جمعیتی بالغ بر 5.200.000 نفر در سال 2022 است. کشور نروژ، در شمال غرب اروپا و جزیره اسکاندیناوی واقع شده است. این کشور از شرق با کشور سوئد، از شمال شرق با فنلاند و روسیه دارای مرز مشترک است و همچنین از سه طرف به دریا راه دارد. وسعت یا مساحت کشور نروژ 385207 کیلومتر مربع می‌باشد. پایتخت کشور نروژ، شهر اسلو است. زبان رسمی مردم این کشور نروژی و سامی است. واحد پول کشور نروژ نیز کرون نروژی می‌باشد. نروژ، به عنوان بزرگ‌ترین کشور اروپایی تولید کننده نفت و گاز است. همچنین این کشور، از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی نیز جایگاه بسیار ویژه‌ای بعد از خاورمیانه دارد.

کشور نروژ به علت کوهستانی بودن، دارای آب و هوایی بسیار سرد است و مردم این کشور 9 ماه از سال را شاهد برف و باران هستند. همچنین در این کشور به علت نزدیکی به قطب شمال، 6 ماه از سال به صورت کامل شب و 6 ماه دیگر به صورت کامل روز است. بنابراین شما با مهاجرت به نروژ، شرایطی کاملا متفاوت را تجربه خواهید کرد.

کشاورزی درکشور نروژ بسیار پررونق است و همین مسئله، کشور نروژ را به یکی از ثروتمند‌ترین کشور‌های جهان تبدیل کرده است. نروژ در کنار آمریکا، سوئیس و لوکزامبورگ از جمله کشورهایی است که دارای درآمد بالا برای افراد می‌باشد. از شهر‌های مهم نروژ می توان به اسلو، استاونگر، ترونهایم و.… اشاره کرد.

نرخ پایین بیکاری، داشتن دانشگاه های سطح بالا، داشتن رفاه و امنیت و.… نروژ را مقصدی مناسب برای مهاجرت کرده است. مهاجرت از طریق تحصیل در نروژ، مهاجرت کاری، مهاجرت سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق تولد و ازدواج در نروژ و پناهندگی، از روش های مهاجرت به نروژ می باشند.

در سال های گذشته نرخ مهاجرت به نروژ بسیار افزایش یافته است به گونه ای که هم اکنون در اسلو به عنوان پایتخت نروژ بیش از 620 هزار نفر زندگی می کنند که بیش از 33 درصد از این افراد مهاجران یا نروژی تباران دارای والدین مهاجر، تشکیل می دهد. به دلیل نرخ بالای مهاجرت به نروژ هم اکنون این کشور را در کنار کشوری همچون سوئد می توان چند فرهنگی نامید.

مطالب مفيد  مهاجرت به آمریکا از طریق قرعه کشی گرین کارت یا لاتاری

مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل

یک روش مهاجرت به نروژ، تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است. تحصیل رایگان، تدریس دروس به زبان انگلیسی، امکانات رفاهی و تحصیلی بسیار عالی از جمله مزایای تحصیل در کشور نروژ هستند. امکانات مذکور باعث شده‌‌‍‌اند که دانشگاه‌های کشور نروژ در سال‌های اخیر مورد استقبال درصد زیادی از دانشجویان ایرانی قرار بگیرند. تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در نروژ بسیار پر طرفدار می باشد.

از مزایای تحصیل در مقطع دکتری در کشور نروژ می‌توان موراد زیر را نام برد:

  • دریافت حقوق در حین تحصیل
  • اخذ اقامت دائم کشور نروژ پس از تحصیل
  • استفاده از بیمه درمانی، امکان تحصیل رایگان همسر و فرزندان شخص متقاضی
  • افتتاح حساب بانکی
  • کار دانشجویی در نروژ
  • دریافت ویزای شینگن برای متقاضی و همراهان وی

مهاجرت به نروژ از طریق کار

نروژ از جمله کشور‌های نفت خیز و گران قیمت جهان می‌باشد که بیشتر درآمد و ثروتش وابسته به منابع عظیم نفت و گاز است. به همین دلیل در دهه‌های اخیر، فرصت‌های شغلی بسیار مناسبی در زمینه نفت و انرژی در این کشور ایجاد شده است که سالیانه افراد متخصص و جویای کار بسیاری از ایران و دیگر کشورهای جهان چون آمریکا، کانادا و.… قصد مهاجرت به نروژ را دارند. روش پیدا کردن کار در کشور نروژ به دو صورت ویزای جستجوی کار در نروژ و همچنین سیستم skilled worker است. پیدا کردن کار با هر دو روش، دو پیش نیاز مشترک زیر را دارد:

  • تحصیلات دانشگاهی مرتبط
  • تخصص و مهارت در شغل درخواستی

مهاجرت از طریق خرید ملک

خرید ملک در نروژ برای افراد خارجی محدودیتی ندارد، اما خرید ملک در نروژ منجر به دریافت اقامت یا تابعیت این کشور نمی‌شود. این کشور از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ با کاهش ارزش املاک مواجه بود، اما هم اکنون اوضاع بهبود یافته است. پس از کاهش اولیه در بازار املاک بخاطر ویروس کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰، ارزش املاک نروژی دوباره به مسیر خود بازگشته است. خرید ملک در نروژ می‌تواند یک سرمایه‌گذاری سودمند باشد. پیش‌بینی می‌شود در طی سال های آینده، ارزش املاک نروژ بیش از ۱۲ درصد بیشتر شود.

مهاجرت به نروژ از طریق تولد فرزند

ارائه اقامت به فرزندان در همه کشور‌ها، بر اساس قانون خون و خاک است. در قانون خاک، در صورت تولد کودک در هر کشوری، تابعیت آن کشور به وی اعطا می‌شود. قانون حاکم بر اکثر کشور‌های اروپایی، قانون خون است. بر همین اساس، کودکان تازه متولد شده در کشور نروژ در صورتی می‌توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند که یکی از والدین آن‌ها تبعه نروژ باشد.

مطالب مفيد  بیشترین مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2024

مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری

نروژ در بین کشور های بسیار گران در دنیا است اما برای سرمایه گذاری در این کشور نگرانی وجود ندارد. این کشور از نظر ثبات اقتصادی و سیاسی، بسیار قدرتمند است. نروژ به دلیل حضور در اتحادیه شینگن و اروپا امکانات بسیاری به سرمایه گذاران می دهد و افرادی که در این کشور سرمایه گذاری می کنند با خیالی آسوده می توانند شاهد افزایش سرمایه خود باشند.

اخذ اقامت از طریق ازدواج در نروژ

یکی از راه‌های اخذ اقامت نروژ، اقامت از طریق ازدواج در این کشور می‌باشد. بر اساس آمار و تحقیقاتی که در ماه‌های اخیر انجام شده است، مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج با افزایش چشمگیری همراه بوده است. طبق قوانین حقوق بین الملل خصوصی در صورت ازدواج مابین زوجین، شخص می‌تواند جهت دریافت تابعیت اقدام نماید که این قوانین در اکثر کشور‌های جهان صدق می‌کند.

همچنین بر اساس قوانین کشور‌های اتحادیه اروپا و عضو شینگن، اگر یک شخص با فردی در کشوری دیگر ازدواج کند می‌تواند اقامت آن کشور را دریافت کند و پس از گذشت مدت مشخصی این اقامت تبدیل به تابعیت گردد. مساله اقامت و تابعیت دو مقوله جدا از هم می‌باشند که بایستی به آن دقت داشته باشید.

این قوانین درکشور نروژ نیز صدق می‌کند و در هر صورت ازدواج با مرد یا زن نروژی نهایتا شما را به تابعیت این کشور می‌رساند؛ اما بسیار دشوار‌تر از دیگر کشورهای عضو پیمان شینگن است. زیرا شخصی که تبعه نروژ است، بایستی در آمدی مشخص داشته باشد تا بتواند مدارک و پرونده خود را جهت دریافت تابعیت همسرش ارائه کند.

در چند سال گذشته، ازدواج‌های ساختگی در کشور نروژ بسیار زیاد بوده است. امروزه افراد برای اقامت در نروژ از طریق ازدواج باید مدارکی ارائه دهند. یکی از این مدارک، ارائه شواهدی مبنی بر زندگی 3 الی 4 ساله در کنار تبعه نروژی است. شما برای ازدواج در نروژ باید دارای شغل و مسکن مناسب باشید.

مطالب مفيد  مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2024

مهاجرت به نروژ از طریق پناهندگی

روش مهاجرتی از طریق پناهندگی آخرین گزینه ممکن است. این روش بسیار پرخطر می‌باشد و به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. افراد می‌توانند بنا به دلایل نژادی، عقیده‌ای و یا عضویت در گروه‌هایی خاص از این طریق اقدام به مهاجرت نمایند. اینگونه اشخاص پس از ورود غیر قانونی به کشور نروژ، در صورت تایید از سمت دادگاه این کشور می‌توانند در کشور نروژ اقامت داشته باشند.

مدارک موردنیاز برای دریافت ویزای نروژ جهت مهاجرت به این کشور

  • فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه
  • عکس
  • شواهدی برای داشتن بودجه کافی
  • اثبات محل اقامت
  • رسید پرداخت هزینه‌های ویزا
  • cv/ رزومه
  • گواهی تحصیلی
  • بیمه سلامت

معایب و مزایای مهاجرت به نروژ

هزینه زندگی در نروژ بالاست. به گفته Numbeo، هزینه کلی زندگی در این کشور حتی بالاتر از بریتانیا است. با این حال اسلو، پایتخت نروژ در نظرسنجی گران‌ترین شهرها برای زندگی در سال ۲۰۲۰ رتبه ۷۶ و لندن رتبه ۱۹ را کسب کرد. هزینه اجاره مسکن در اسلو نیز به مراتب پایین‌تر از شهر‌هایی مثل نیویورک و لندن است.

کشور نروژ طبق گزارش OECD رتبه اول را در شاخص‌های امنیت، میانگین بالای درآمد و ثروت، استانداردهای زندگی، آموزش و مهارت، مسکن، تعادل بین کار و زندگی و سلامت کسب کرده است. سیستم قوی مراقبت‌های بهداشتی در نروژ، کیفیت بالای زندگی و جامعه صلح‌آمیز این کشور باعث شده است که مالیات‌های بالا و گران بودن زندگی در این کشور قابل توجیه باشد.

نرخ جرم و جنایت در نروژ به طور قابل توجهی در مقایسه با ایالات متحده و اروپای غربی پایین است. این موضوع موجب شده است که این کشور به مکانی ایده‌آل برای افرادی که به همراه خانواده خود مهاجرت می‌کنند تبدیل شود. به گفته Nation master سطح جرم و جنایت در بریتانیا ۴۰ درصد و میزان جرم و جنایت در ایالات متحده ۸۷ درصد بیشتر از نروژ است.

 

با ما در ارتباط باشید.

4224 780 535 (+90)

www.anktour.com

آدرس:

Kızılay, Meşrutiyet Cd. No:5 D:11, 06420 Cankaya/Ankara